شناسهٔ خبر: 67083557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تعیین تکلیف ۲.۸ میلیارد دلار از مطالبات ارزی بانک‌ها

معاون ارزی بانک مرکزی گفت: تعیین تکلیف و تسویه بیش از ۲.۸ میلیارد دلار از مطالبات ارزی بانک‌ها توسط بانک مرکزی فراهم می ‎شود.

صاحب‌خبر -

**مطالبات ارزی بانک‌ها توسط بانک مرکزی تعیین تکلیف شد

­به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، آقای محمد ارام گفت: هشت سال پس از ابلاغ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در سال ۱۳۹۴، تعهدات ارزی موضوع ماده (۴۶) قانون مزبور تعیین تکلیف نهایی شد و در مسیر تسویه قرار گرفت؛ در نتیجه این اقدام، زمینه تعیین تکلیف و تسویه بیش از ۲.۸ میلیارد دلار از مطالبات ارزی بانک‌ها توسط بانک مرکزی فراهم می‎شود.

آقای آرام تصریح کرد: از اواخر سال گذشته با تلاش بانک مرکزی تعیین تکلیف نهایی این موضوع مهم و تاثیرگذار بر وضعیت مالی بانک‌ها و تعداد زیادی از شرکت‌ها و بازرگانان فعال در حوزه تجارت خارجی در اولویت این بانک قرار گرفت.

به گفته معاون ارزی بانک مرکزی گفت: در نتیجه این اقدام مهم از طرف بانک مرکزی، زمینه تعیین تکلیف و تسویه بیش از ۲.۸ میلیارد دلار از مطالبات ارزی بانک‌ها فراهم می‌شود.

معاون ارزی بانک مرکزی همچنین گفت: این اقدام علاوه بر بهبود شفافیت ترازنامه بانک‌ها، بستر لازم برای تعیین تکلیف و تسویه نهایی تعهدات ارزی گذشته و آزادسازی وثایق تعداد زیادی از شرکت‌ها، تجار و فعالان اقتصادی را در ارتباط با چندین هزار ثبت سفارش، فراهم خواهد کرد و این موضوع می‌تواند ترازنامه تعدادی از بانک‌های دولتی و برخی از بانک‌های فعال در بورس را نیز متاثر نماید.

نظر شما