شناسهٔ خبر: 67082394 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش علمی حج و برائت از مشرکین از دیدگاه قرآن در کراچی برگزار شد

اسلام‌آباد - ایرنا - در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، همایش تخصصی حج و برائت از مشرکین از دیدگاه قرآن کریم با حضور نخبگان علمی و چهره‌های مذهبی پاکستان به اهتمام سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در محل سالن اجتماعات خانه فرهنگ کشورمان در «کراچی» برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش روز یکشنبه ایرنا، در این همایش نخبگان شیعه و اهل تسنن، پژوهشگران حقوقی، اساتید دانشگاهی و اصحاب رسانه شرکت داشتند.

در ابتدای این همایش حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی با اشاره به نام‌گذاری حج امسال به نام «حج برائت» توسط رهبر معظم انقلاب، بر همبستگی و اتحاد بیشتر مسلمانان جهان برای توقف نسل‌کشی مردم مسلمان غزه و رفح توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی تاکید کرد.

وی از حاضران در این نشست خواست بیش از گذشته روی محوریت برائت از مشرکین در فریضه حج الهی تاکید کنند.

نوریان آگاهی حجاج از آخرین وضعیت مسلمانان در نقاط مختلف جهان، اتحاد و همبستگی اسلامی و بیزاری از ستمگری و ظلم را از اهداف بنیادین کنگره حج دانست.

در ادامه این نشست، حضار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و همچنین قرائت فاتحه برای شادی روح شهیدان والا مقام سانحه سقوط بالگرد در ایران، تاکید کردند که خدمات ارزشمند شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در راستای دفاع از آرمان‌های امت اسلامی و ترویج وحدت میان مسلمانان هرگز فراموش نخواهد شد.

سخنرانان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رفح، بر لزوم اتحاد شیعه و سنی بر مدار دفاع از مردم مظلوم فلسطین، به خصوص در ایام حج ابراهیمی تاکید کردند و برائت از مشرکین را مکمل موضوع اتحاد مسلمانان دانستند.

همایش علمی حج و برائت از مشرکین از دیدگاه قرآن در کراچی برگزار شد

در این نشست، شخصیت‌های برجسته مذاهب اسلامی بر این واقعیت تاکید کردند که از منظر قرآن کریم، هدف از برگزاری حج فقط کسب ثواب شخصی نیست، بلکه هدف غایی از حج، افزایش آگاهی مسلمانان جهان از شرایط یکدیگر است.

سخنرانان همچنین تاکید داشتند که با توجه به وضعیت جاری در فلسطین، حجاج باید بیش از گذشته بر این موضوع تمرکز کنند و برائت از رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن را در اولویت قرار دهند.

آنان پرتاب سنگ به سمت شیطان و رمی جمرات را نشانه و نماد اعتراض به شیاطین روز و در راس آنها سران رژیم غاصب صهیونیستی دانستند و از مسلمانان کل جهان خواستند تا به مضامین حج ابراهیمی توجه بیشتری داشته باشند.

سعید طالبی نیا وابسته فرهنگی سرکنسولگری و مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی نیز طی سخنانی اظهار داشت: در شرایط کنونی که شاهد ظلم آشکار و کشتار مردم مسلمان فلسطین در غزه و رفح از سوی رژیم صهیونسیتی و حامیان او هستیم، بر اساس آموزه های قرآنی همه حجاج و مسلمانان باید از این فرصت بزرگ دینی برای مقابله با ستمگری علیه مسلمانان فلسطینی بایستند.

در پایان این نشست، بیانیه‌ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی صادر شد.

نظر شما