شناسهٔ خبر: 67082352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

کار نتانیاهو به التماس رسید

ایسنا : «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی در پلتفرم ایکس نوشت: از بنی گانتس می‌خواهم کابینه جنگ را ترک نکند. اکنون زمان وحدت است نه دودستگی.

صاحب‌خبر -

طبق گزارش سما، گانتس در پاسخ به نتانیاهو گفت: با اینکه از دستاورد آزادی چهار اسیر خوشحال هستیم اما باید این را یادآوری کنیم که تمام چالش‌هایی که اسرائیل با آن مواجه است، همچنان موجود است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از گانتس نوشت: ما باید درباره هر آنچه درست است مسؤولیت پذیر باشیم.

روزنامه معاریو به نقل از نزدیکان گانتس نوشت که کناره‌گیری وی از کابینه ظرف چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد.

رسانه‌های عبری زبان نوشتند گانتس طی امروز-یکشنبه- درخصوص موعد اعلام استعفایش از کابینه جنگ رایزنی‌های سیاسی انجام خواهد داد.

خبر مرتبط
فوری/ نتانیاهو فرار کرد+ جزییات

پس از بازدید مخفیانه و کوتاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از شمال فلسطین اشغالی در پی حملات شدید حزب‌الله لبنان، یک مقام اسراییل اعتراف کرد که وی از ترس موشک‌های حزب‌الله به سرعت از این منطقه فرار کرده است.

پیش از این روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته بود که بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود شنبه کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده و استعفای خود را از کابینه اعلام کند بعد از خبر آزادی این چهار اسیر کنفرانس خود را به تأخیر انداخت.

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه مدعی شد چهار اسیر صهیونیست را از منطقه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه آزاد کرده است. این چهار اسیر با اسامی نوعا ارگمانی، الموع مئیر، آندری کوزلوف و شلومی زیو معرفی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش اعلام کرد حال این چهار اسیر خوب است و برای معاینه پزشکی به بیمارستان تل هاشومیر منتقل شدند.

یک مسؤول آمریکایی نیز به پایگاه خبری آکسیوس گفت که یگان آمریکایی مسؤول امور اسرای اسرائیلی در عملیات بازگرداندن چهار اسیر صهیونیست از اردوگاه النصیرات به رژیم صهیونیستی کمک کرده است.

گانتس پیشتر از کابینه جنگ خواسته بود طرحی را برای دوره پساجنگ ارائه کنند وگرنه از کابینه استعفا می‌کند. وی تا هشت ژوئن به کابینه مهلت داده بود.

حزب گانتس هفته گذشته لایحه‌ای را برای انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرد.

به گزارش رسانه‌های عبری در صورت سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو و برگزاری انتخابات بنی گانتس بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات دارد.

 

نظر شما