شناسهٔ خبر: 67082345 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سامانه برخط الکترونیکی حمل بار شروع به کار کرد

مدیرکل سازمان راهداری گفت: سامانه برخط الکترونیکی حمل بار از امروز با ارسال پیامک به رانندگان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

 از امروز  سامانه برخط بارنامه الکترونیکی اجرا می شود و با اجرای این طرح شاهد کاهش چشمگیر تخلفات در حوزه توزیع بار هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در همین رابطه مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل ونقل سازمان راهداری با بیان اینکه بخش دوم بارنامه الکترونیک با اعتبارسنجی از طریق ارسال رمز پیامکی یکبار مصرف برای رانندگان اجرا می شود گفت: این طرح با هدف ارائه خدمات بهتر به رانندگان، صاحبان کالا، شرکت‌های حمل و نقل و نهادهای کنترلی و نظارتی در چارچوب ایفای نقش تنظیم‏گری سازمان راهداری در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و اعتبارسنجی راننده پیش از صدور سند حمل انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح در راستای اجرای بند «ب» ماده ۱۲ آئین‌نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف الکترونیکی کردن اسناد حمل و نقل با همکاری دفاتر حمل و نقل کالا و فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری اجرایی می‌شود.

حمداللهی  با بیان اینکه  اطلاعات تمامی رانندگان حمل بار در سامانه سازمان راهداری قرار دارد گفت: حدود ۵۵۰ راننده حمل بار در کشور داریم که کارت هوشمند سوخت دارند و برای این رانندگان با توجه به اطلاعات ثبت شده اقدامات لازم انجام می شود.

حمداللهی افزود: پیش ‏نویس بارنامه الکترونیکی توسط شرکت حمل و نقل و رمز یکبار مصرف برای راننده ارسال شده و در صورت ثبت درست آن در نرم‌افزار صدور بارنامه امکان صدور بارنامه الکترونیک و دریافت کد رهگیری از سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهیا می‌شود.

او تاکید کرد: فراهم شدن امکان اعتبارسنجی پیش‌نویس بارنامه، کاهش تخلفات ناشی از ثبت اطلاعات خارج از توافق بین شرکت حمل و نقل و راننده و راستی‌آزمایی صدور و یا ابطال سند حمل با تائید راننده از جمله مزایای این طرح است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

نظر شما