شناسهٔ خبر: 67082276 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

تامین بیش از ۱۳ میلیارد دلار، ارز برای واردات کالا‌های اساسی

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای فروردین تا ۱۸ خرداد امسال ۱۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس نیوز، اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا ۱۸خرداد امسال، ۱۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

وی افزود: برای کالا‌های اساسی ۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار و برای خدمات ۲۹۵ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

بالسینی بیان کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۵۱۹ میلیون دلار و در مجموع ۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی قشر‌های جامعه به کالا‌های ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران ادامه داد: تامین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو یک میلیارد و ۵۵ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار، صنایع معدنی ۵۳۸ میلیون دلار، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید ۵۹۲ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک ۳۶۵ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۵۸۷، ۱۲۱، ۴۴۳، ۴۱۶ و ۲۱ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۱۸ خرداد ماه دریافت کرده‌اند.

اشتراک گذاری :

نظر شما