شناسهٔ خبر: 67081931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحول شگرف گازرسانی به مناطق صعب العبور مازندران باهمت دولت مردمی

ساری-ایرنا- سهم قابل توجهی از انشعاب گاز نصب شده مازندران در دولت سیزدهم به مناطق صعب العبور اختصاص دارد به طوریکه از مجموع ۶۰ هزار انشعاب نصب شده در این مدت ۴۰ هزار انشعاب برای این مناطق محروم در نظر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساکنان نواحی کوهستانی و صعب العبور استان مازندران سال های متمادی بود که داشتن شبکه گاز طبیعی به آرزویی دست نیافتنی برای آنان تبدیل شد و به همین دلیل اگرچه رنج و سختی ساکنان این ناحیه به لحاظ تامین سوخت و گرمایش به اندازه نیاکانش نبود اما تامین سوخت نفتی یا گاز مایع هم دردسرهای خود را داشت.

گاهی به سبب بارش برف سنگین یا ترافیک سنگین جاده ای، امکان خدمات رسانی در راه های روستایی نواحی کوهستانی استان مازندران سلب می شد و روستائیان برای دریافت خدمات مانند سوخت نفتی و گاز مایع با مشکلات عدیده ای روبرو می شدند.

تحول شگرف گازرسانی به مناطق صعب العبور مازندران باهمت دولت مردمی

محرومیت از شبکه گاز طبیعی در مناطق کوهستانی استان مازندران در سال های متمادی سبب شد که بسیاری از ساکنان این روستاها در مناطق شهری زمستان گذرانی کنند؛ همچنین بسیاری از ساکنان روستاهای زیبای ارتفاعات استان به ناچار برای همیشه مسیر شهر نشینی را در پیش گرفتند و به جای کار و تولید به دستفروشی یا کارهایی از این دست روی آوردند.

کجور، کیاسر، رینه و فریم از جمله شهرهای کوهستانی استان مازندران هستند که گاز رسانی در این مناطق با هزینه سنگین عملیاتی شد و در مناطق کوهپایه ای و ییلاقی هزار جریب نکا و بهشهر، لفور و ورسک سوادکوه، چهاردانگه و دو دانگه ساری، بند پی شرقی و غربی بابل، منطقه بلده نور، کجور نوشهر و جواهر ده رامسر است.

طی سالهای اخیر نمونه گاز رسانی به مناطق صعب العبور در استان مازندران بهره مندی مردم شهر آلاشت و روستاهای منطقه در موقعیت ارتفاع ۲ هزار متری و روستاهای کوهستانی رامسر است که با سرمایه گذاری هنگفت دولت زمینه آن فراهم شد تا گاز به خانه‌های مردم برسد.

مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان‌های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می‌شود.

تحول شگرف گازرسانی به مناطق صعب العبور مازندران باهمت دولت مردمی

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت :‌در مدت هزار روز فعالیت رئیس‌جمهور شهید و با تلاش کارکنان این شرکت، ۶۰ هزار انشعاب گاز در استان نصب شد.

قاسم مایلی رستمی افزود: از این تعداد ۲۰ هزار انشعاب در بخش شهری و ۴۰ هزار انشعاب در بخش روستایی مناطق کم برخوردار کوهستانی نصب شد.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز فرآیند گازرسانی در استان تاکنون، درتمام استان ۸۷۴ هزار و ۱۰۴ انشعاب نصب شده که ۴۰۶ هزار و ۴۴۰ مورد آن در بخش شهری و ۴۶۷ هزار و ۶۶۴ مورد دیگر در بخش روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: انشعابات نصب‌شده در هزار روز فعالیت رییس‌جمهور شهید دولت مردمی، زمینه جذب ۱۶۰ هزار مشترک جدید در استان را فراهم کرده که ۸۹ هزار مشترک در بخش شهری و ۷۱ هزار مشترک در بخش روستایی است.

به گزارش ایرنا، مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان‌های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می‌شود. جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، چراکه شبکه گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد و به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

نظر شما