شناسهٔ خبر: 67081724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست خبری؛

کاظمی قمی: تا امروز نیمی از حقابه ایران از هیرمند محقق شده است / عملیات دیوارکشی و انسداد فیزیکی مرز ایران و افغانستان شروع شده است + فیلم

کاظمی قمی گفت: در سال آبی جاری در چارچوب معاهده ۱۳۵۱ با توجه به اینکه امسال سال نرمال آبی بود تا امروز نیمی از حقابه ایران از هیرمند محقق شده است. سال گذشته ۳۲ میلیون مترمکعب از حقابه را توانستیم احصا کنیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در نشست خبری اجلاس گروه تماس منطقه‌ای افغانستان گفت: همچنان کشور‌های همسایه باید با اولویت و تحت حمایت جامعه جهانی و سازمان ملل حمایت خود از مردم افغانستان را ادامه دهند. بخش عمده چالش‌ها و مشکلات مردم افغانستان برگرفته از دوران اشغالگری است.

وی افزود: در اجلاس امروز ۴ کشور حاضر بر ابتکار منطقه‌ای تاکید داشتند. همکاری‌های منطقه‌ای باید همچنان موضوع محوری باشد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در ادامه گفت: تروریسم هنوز مردم افغانستان و دیگر کشور‌های منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کاظمی قمی در ادامه گفت: تروریسم همچنان مورد حمایت اشغالگران دیروزی است که امروز تلاش می‌کنند می‌خواهند مسیر بی ثبات سازی را در افغانستان و از افغانستان به کشور‌های منطقه گسترش می‌دهند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2301265" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151394/2301265?width=400&height=300"></script></div>

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: ما از هر ابتکاری که بتواند مسیر را برای حکومت سرپرست که بتواند به عنوان یک حکومت مسئولیت مدار و مسئولیت پذیر ایفای وظیفه کند استقبال خواهد کرد، اما اگر چیزی تحمیل شود که در نتیجه آن کمکی به حل بحران نکند دلیلی ندارد از این ابتکار سازنده حمایت کنیم.

وی افزود: امیدواریم در اجلاس دوحه سوم نیز بتوانیم ابتکارات سازمان ملل را به نفع مردم افغانستان و منطقه پیش ببریم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2301266" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151394/2301266?width=400&height=300"></script></div>

کاظمی قمی در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو گفت: در سال آبی جاری در چارچوب معاهده ۱۳۵۱ با توجه به اینکه امسال سال نرمال آبی بود تا امروز نیمی از حقابه ایران از هیرمند محقق شده است. سال گذشته ۳۲ میلیون مترمکعب از حقابه را توانستیم احصا کنیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان تصریح کرد: امیدوارم بقیه حقابه ایران از هیرمند در سال جاری دریافت شود. پیشنهاد دادیم هیات‌های فنی ایران به افغانستان اعزام شوند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2301270" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151394/2301270?width=400&height=300"></script></div>

کاظمی قمی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری دانشجو گفت: ایران مصمم به انسداد فیزیکی مرز و دیوارکشی مرز است. دیوار مدرن و مجهز مرزی یک مصوبه است و تاکید مقامات ارشد کشور است و عملیات کار شروع شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی که می‌تواند موجب حاکمیت ملی شود باید مرز‌ها را با قدرت پاسداری و حفاظت کرد که یکی از ابزارها، انسداد فیزیکی است که در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در ادامه گفت: مساله دوم همکاری‌های امنیتی بین ما و طرف افغانستانی است. طی ماه‌های اخیر آرام‌ترین فضای امنیتی را در مرز‌ها داشتیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2301273" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151394/2301273?width=400&height=300"></script></div>

کاظمی قمی گفت: از حضور نمایندگان حکومت سرپرستی افغانستان در اجلاس «دوحه ۳» استقبال می‌کنیم

وی در انتها تصریح کرد: ما باید ببینیم در این اجلاس چه موضوعاتی مطرح می‌شود و این موضوعات به نفع مردم افغانستان هست یا نه. ایران حتما در اجلاس «دوحه ۳» حضور خواهد یافت.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2301275" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1151394/2301275?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما