شناسهٔ خبر: 67081113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از پنج هزار سیستانی و بلوچستانی از طرح ملی "نذر خدمت" بهره‌مند شدند

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از بهره‌مندی پنج هزار و ۱۲۲ نفر از مردم این استان از خدمات حمایتی خیران داوطلب در قالب طرح ملی "نذر خدمت"خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد مهدی سجادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۵۰۶ سبد معیشتی در قالب این طرح از سال گذشته تاکنون بین نیازمندان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در راستای تحقق آرمان‌ها و اصول و اهداف جمعیت که کاهش آلام بشری است، باشد برنامه داشتن در زمینه امیدآفرینی است که طرح "نذر خدمت" در این حوزه تاثیر گذار بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت هلال احمر به دور از مسایل حاشیه‌ای همه توجه خود را معطوف به خدمت بی‌منت به جامعه هدف کرده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر بزرگترین مجموعه مردم نهاد است، گفت: هلال احمر در فعالیت‌های انسان دوستانه و کمک به مردم در شرایط سخت و محروم فعالیت دارد به همین دلیل استفاده از ظرفیت داوطلبان توانمند و نوع دوست می‌تواند در توسعه فعالیت‌های این نهاد بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش ایرنا جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات درحوادث و سوانح تداعی گر زیباترین نوع خدمات عام المنفعه و بشردوستانه است.
با فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ناخودآگاه چهره های نگران، مسئوولیت پذیر و توانای افرادی از نظر می گذرد که امدادگری را عشق به انسانیت و خالق خود توصیف کرده و با جدیت مسیر هدفمند و سازمان یافته ای را پیگیر می شوند.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی پیشتاز بوده است.

نظر شما