شناسهٔ خبر: 67080671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۲۰ خرداد ۱۴۰۳؛ از تمدید زمان بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری تا انصراف یکی از کاندیداهای دولت سیزدهم از انتخابات

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کارگران در سال ۲.۵ کیلو گوشت قرمز هم مصرف نمی‌کنند
ایلنا نوشت: هر ایرانی در طول سال به طور متوسط ۷ کیلوگرم گوشت قرمز مصرف می‌کند، البته این آمارِ سال گذشته است و با گرانی‌های اخیر طبیعتاً بازهم باید منتظر کاهش بیشتر سرانه مصرف باشیم؛ این آمار مربوط به متوسط مصرف است اما در خانواده‌های کارگری سرانه مصرف از این رقم بسیار پایین‌تر است؛ برای نمونه، باقر، یک کارگر خدماتی حداقل‌بگیر در پاسخ به این پرسش که در ماه چقدر گوشت قرمز می‌خرید، می‌گوید: من برای یک خانواده ۵ نفره، هر ماه در بهترین حالت یک کیلو گوشت گوساله می‌خرم؛ خرید گوشت گوسفند اصلاً نداریم. 

کاندیدا‌ها بعد از اعلام اسامی حق اعتراض ندارند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در قانون هم اعتراضی به بررسی صلاحیت‌ها نیامده است. اینکه در شرایطی قرار بگیرند یا پس از انتخابات نسبت به اعلام نتایج اعتراض داشته باشند، در قانون پیش‌بینی شده است. 

تمدید زمان بررسی صلاحیت‌ها
هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان ظهر شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ با اشاره به پایان مهلت ۵ روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از تمدید این مهلت بر اساس قانون خبر داد. 

رئیس جبهه اصلاحات: زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهیم رفت
آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات گفت: اگر ظرفیتی برای جامعه وجود داشته باشد اصلاحات می‌تواند از ان استفاده کند. راه رفته را دوباره تکرار نخواهیم کرد زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهد رفت. به عنوان جریانی که در چارچوب قانون اساسی مطالبات جامعه را پیگیری کند نامزدهای خود را معرفی کردیم. ما اتفاقا کاندیداهایی معرفی کردیم و نشانگر عزم وجود برای حضور در صحنه انتخابات است و این گوی میدان برای شورای نگهبان است تا چه اندازه به ابزار انتخابات پرشور پایبند است. 

انصراف داوود منظور از انتخابات
داود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و یکی از کاندیداهای دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با انتشار پستی از ادامه نامزدی ریاست جمهوری انصراف داد. 

تراز دریاچه ارومیه ۶۲ سانتی‌متر کاهش یافت
محمد درویش، کارشناس محیط زیست نوشت: سرانجام با اعلام رسمی ستاد احیا دریاچه ارومیه، معلوم شد سطح تراز دریاچه نسبت به ۱۶ خرداد ۱۴۰۰، نه‌تنها بهتر نشده، که ۶۲ سانتی‌متر کاهش هم یافته است. قابل توجه آقای سخنگو که گفته بود: احیای دریاچه کار ماست! 

احتمالاً در چند کلان شهر دریافت رأی به صورت الکترونیکی خواهد بود
وزیر کشور در سفر به شهرکرد از آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: احتمالاً در چند کلان شهر دریافت رأی به صورت الکترونیکی خواهد بود 

حذف سند مالکیت تک برگ به شکل فیزیکی 
سخنگوی سازمان ثبت اسناد درباره اجرای طرح سند الکترونیکی گفت: با توجه به وجود سه مرحله در اسناد مالکیت، ابتدا اسناد به صدور تک برگی صادر شدند و در ادامه اسناد دفترچه‌ای بود اما از سال ۱۳۸۸ اسناد به صورت تک برگ حدنگاری تبدیل شدند و اکنون اقدام آخر حذف کامل اسناد فیزیکی و تبدیل به اسناد الکترونیکی است که در هفته قوه قضاییه این رویه اجرا خواهد شد. 

بازداشت علی دروغ است
فارس نوشت: اخبار منتشر شده در مورد بازداشت علی پروین در ارتباط با پرونده کوروش کمپانی به نقل از دادستانی تهران صحت ندارد.

همسر شهید صیاد شیرازی درگذشت
«عفت شجاع» همسر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی پس از طی یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت و به همسر شهیدش پیوست. 

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما