شناسهٔ خبر: 67080564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۶.۵ درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در خراسان شمالی 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی افزایش شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی را از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی این اداره کل  نسبت به ابتدای دولت آیت الله رییسی ۶.۵ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

جواد یزدانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شمار بیمه شدگان اصلی این استان در آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۰۳ هزار نفر بود که این رقم در پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۱۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه شمار بازنشتگان در استان نیز از ۲۴ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ اکنون به ۲۷ هزار نفر رسیده است افزود: ۳۵۰ هزار نفر در این استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مندند که ۱۱۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و مابقی افراد تبعی آنان هستند.

پرداخت هدیه ازدواج

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال بابت هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان پرداخت شد که این رقم در مقایسه با سال ماقبل ۴۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به ۴۹۱ بیمه شده تامین اجتماعی در این استان هدیه ازدواج اهدا شد که ۷۱ درصد از آنان مرد و ۲۹ درصد زنان هستند.

یزدانی با بیان اینکه برای دریافت هدیه ازدواج نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین‌ اجتماعی نیست گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود به سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir پس از ثبت‌نام و ثبت درخواست و شماره حساب خود در این سامانه از هدیه ازدواج سازمان تامین‌ اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی درباره شرایط دریافت این کمک هزینه گفت: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در صورت داشتن ۲ سال سابقه بیمه‌پردازی (در هنگام ازدواج اول) هدیه ازدواج را دریافت می‌کنند این اعتبار معادل میانگین یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه در ۲ سال منتهی به تاریخ ثبت ازدواج است.

یزدانی خاطرنشان کرد: در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه‌شده تامین اجتماعی باشند این هدیه به هر دو نفر پرداخت می‌شود.

بیمه دانشجویان

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه ۵۹۶ دانشجوی استان تحت پوشش بیمه هستند افزود: دانشجویان می‌ توانند با پرداخت حق بیمه به میزان حداقل ماهیانه ۱۰ میلیون ریال تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند و در دوران تحصیل، برای خود سوابق بیمه‌ای ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: طرح بیمه دانشجویان یکی از زیر مجموعه‌های طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی است که در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار می گیرد.

یزدانی خاطرنشان کرد: دانشجویان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌ توانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌ اجتماعی Es.tamin.ir و بدون مراجعه به شعب از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: بیمه دانشجویی در سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است و پس از ثبت‌نام حق‌بیمه هر ماه حداکثر تا پایان ۲ ماه بعد، قابل پرداخت است.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه ای درآمد و هزینه ای است که بدون اتکا به بودجه دولتی به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات ارائه می دهد.

نظر شما