شناسهٔ خبر: 67080463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۲۱۰ شهید در جنایت هولناک اسرائیل در اردوگاه النصیرات؛

جنایت بی‌مرز

وزارت بهداشت غزه گزارش داده است که تعداد زیادی کشته و زخمی در نتیجه بمباران بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وبگاه شبکه خبری الجزیره نوشته است که دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرده «قتل‌عام اسرائیل» در اردوگاه آوارگان نصیرات ۲۱۰ فلسطینی را کشته و بیش از ۴۰۰ نفر را زخمی کرده است. نیروهای رژیم صهیونیستی چهار اسیر را در حمله به اردوگاه پناهندگان نصیرات نجات دادند و یکی از افسران پلیس آن‌ها در جریان عملیات کشته شد.

جنایت بی مرز

سازمان ملل متحد ارتش رژیم اسرائیل را به لیست سیاه کسانی که در درگیری به کودکان آسیب می‌رسانند اضافه کرده است، اقدامی که مقامات حقوق بشری می‌گویند کاملاً موجه است.

بر اساس گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را در سراسر نوار غزه از طریق هوا، زمین و دریا انجام داده که بیش از ۲۰۰ نفر را کشته و ترس در میان آوارگان خسته از جنگ انداخته است. ده‌ها حمله هوایی روز شنبه به مناطق تحت محاصره، به ویژه در دیرالبلاح و نصیرات در مرکز غزه، مناطق مسکونی غرب شهر رفح و مناطق متعددی در شهر غزه در شمال انجام شد.

وزارت بهداشت غزه، با بیان اینکه با کمبود دارو و غذا مواجه است و مولد اصلی برق آن به علت کمبود سوخت از کار افتاده است، افزود: «ده‌ها مجروح روی زمین دراز کشیده‌اند و تیم‌های پزشکی با امکانات اولیه پزشکی که در اختیار دارند در تلاش برای نجات آنها هستند.»

سخنگوی وزارت بهداشت غزه پیش‌تر گفته بود که هنوز تعداد زیادی اجساد و مجروحان در خیابان‌ها باقی‌مانده‌اند.

ارتباطات در بحبوحه بمباران شدید تحت تأثیر قرار گرفت، اما هند خضری، خبرنگار الجزیره، با گزارش از داخل بیمارستان شلوغ از طریق یک تماس تلفنی گفت که وضعیت متشنج است و مردم وحشت زده در خیابان نمی‌دانند به کجا بروند. هر دقیقه انفجارهایی رخ می‌دهد. آمبولانس‌ها در حال انتقال مجروحان به بیمارستانی هستند که ما در آنجا گیر افتاده‌ایم. در داخل بیمارستان هرج و مرج است؛ در میان مجروحان، کودکان نیز وجود دارند.»

جنایت بی مرز

تانیا حاج حسن، پزشک مراقبت‌های ویژه کودکان در سازمان پزشکان بدون مرز، بیمارستان الاقصی را «حمام خون کامل» توصیف کرد و افزود که «شبیه یک کشتارگاه» است. او به الجزیره گفت: «تصاویر و ویدیوهایی که من دریافت کرده‌ام بیمارانی را نشان می‌دهد که در برکه‌های خون دراز کشیده‌اند… اندام‌هایشان منفجر شده است.»

وی افزود: «یک قتل‌عام این شکلی است. یعنی والدینی که برای مراقبت از فرزندانشان که خون از سرشان جاری است، می‌دوند و سعی می‌کنند پزشکی برای درمان آن‌ها پیدا کنند، اما این وضعیت بسیار آشفته است و تعداد بیماران بیشتر از ظرفیت مراقبت‌های بهداشتی است.»

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که نیروهایش زیرساخت‌های «تروریستی» را در منطقه نصیرات هدف قرار داده است. بعداً اعلام کرد که نیروهایش چهار اسیر را در جریان عملیات در نصیرات نجات دادند.

همچنین در مرکز غزه، حداقل شش فلسطینی از یک خانواده توسط نیروهای رژیم اسرائیل پس از گلوله‌باران خانه‌شان در اردوگاه آوارگان بوریج در صبحگاه کشته شدند. ده‌ها حمله هوایی مناطق جنوبی شهر غزه را هدف قرار دادند و شاهدان گزارش دادند که کل بلوک‌های مسکونی از بین رفتند، در حالی که کشتی‌های مسلح منطقه نزدیک بندر ماهیگیری آن را بمباران کردند.

محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین در واکنش به حملات روز شنبه، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در مورد آنچه که او «قتل عام خونینی که توسط نیروهای اسرائیلی انجام شد» خواند.

ارتش رژیم صهیونیستی تنها پس از آن تشدید حملات مرگبار خود در غزه است که در حمله روز پنجشنبه حدود ۴۰ نفر در یک مدرسه تحت مدیریت سازمان ملل در اردوگاه آوارگان نصیرات، جایی که حدود ۶ هزار آواره فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، کشت.

این رژیم مدعی شد که در آن حمله ۱۷ «تروریست» را کشت، اما آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (UNRWA) در بیانیه‌ای حمله به «مدرسه تبدیل شده به پناهگاه» بدون هیچ‌گونه هشدار محکوم کرد و خواهان پاسخگویی مسئولین این جنایت شد. حماس ارتش رژیم صهیونیستی را به ارائه اطلاعات دروغ درباره این ۱۷ نفر متهم کرد و گفت که دست کم تعدادی از کشته‌شدگان اعلام شده هنوز زنده هستند.

به گزارش خبرگزاری المیادین، ایالات متحده آمریکا در عملیات رژیم صهیونیستی دست داشته است و از بندر شناور نیز اجازه استفاده داده است، این در حالی است که شایعات روز جمعه حاکی از استعفای بنی گانتز از کابینه جنگ با توجه به رسیدن به محدودیت زمانی بود اما با انتشار اخبار این عملیات وی کنفرانس خبری خود را لغو کرد.

اغلب کارشناسان اینگونه اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی را راهی برای تداوم جنگ علیه غزه و ممانعت از موفقیت مذاکرات آتش‌بس به منظور تداوم دولت نتانیاهو تلقی می‌کنند. این در حالی است که در روزهای گذشته با توجه به افزایش تنش‌ها در شمال سرزمین‌ها اشغالی، این رژیم تهدید به حمله گسترده به لبنان نیز کرده است که با توجه توانایی نظامی بالای حزب‌الله لبنان چنین نزاعی، هر چند کوتاه‌مدت، خسارات شدیدی را به بنیان تضعیف شده رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد.

جنایت بی مرز

منابع اسرائیلی و آمریکایی به نیویورک تایمز گفته‌اند که ایالات متحده اطلاعاتی را در مورد اسرای اسرائیلی که روز شنبه از غزه بازگردانده شده‌اند، ارائه کرده است. به گفته یکی از مقامات ناشناس آمریکایی، تیمی از کارشناسان آمریکایی مستقر در سرزمین‌های اشغالی با ارائه اطلاعات و سایر پشتیبانی‌های لجستیکی از ارتش اسرائیل برای بازپس‌گیری چهار اسیر حمایت کردند. یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به نیویورک تایمز گفت که ایالات متحده و بریتانیا در طول جنگ غزه در اسرائیل ساکن بوده‌اند و به اسرائیل در جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل در مورد اسرا که برخی از آن‌ها شهروندان هر دو کشور هستند، کمک کرده‌اند. به نقل از دو منبع رسمی اسرائیل، افسران ارتش آمریکا در خصوص اسیران بازپس‌گیری شده به کیان صهیونیستی اطلاعاتی داده‌اند.

علی صمدزاده، پژوهشگر امنیت و روابط بین‌الملل با اشاره به اطلاعات منبع آزاد درباره ابعاد همکاری آمریکا با رژیم صهیونیستی در عملیاتی که منجر به کشته شدن بیش از ۲۱۰ فلسطینی شد، نوشته است: «استفاده نظامی از بندر شناور ساخته شده واشنگتن در ساحل غزه و استفاده از کامیون‌های یخچال‌دار با پوشش کمک‌های انسانی برای رساندن نیروهای ویژه به نقطه عملیات در کنار کشتار کور مردم در محدوده عملیات فراموش نخواهد شد.»

جنایت بی مرز

ویدئوی بلند شدن بالگرد رژیم صهیونیستی در نزدیک بندر شناور آمریکایی:

نظر شما