شناسهٔ خبر: 67080227 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

حملات سایبری عامل رونق کسب و کار شرکت‌های امنیتی شده است

اگر فروشندگان محصولات فناوری به طور قابل توجهی امنیت محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند، می‌تواند باعث کاهش نیاز به برخی ابزارهای امنیتی شود.

صاحب‌خبر - کسب‌وکار شرکت‌های امنیت سایبری در حال رونق است، و حملات سایبری به رشد آن دامن می‌زند.
 
به گزارش ایتنا، براندون ولز، مدیر اجرایی آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA)، در یک نشست خبری در کنفرانس RSA در سانفرانسیسکو گفت: «ما قبلاٌ گفته‌ایم که به این خاطر یک صنعت امنیت سایبری چند میلیارد دلاری داریم که یک صنعت فناوری چند تریلیون دلاری ناامن داریم».
 
طبق گزارش گارتنر، هزینه‌های جهانی برای امنیت و مدیریت ریسک در سال جاری به 215 میلیارد دلار می‌رسد که 30 درصد بیشتر از تقریباً 165 میلیارد دلار در سال 2022 است.
 
سرمایه‌گذاری‌ها در بخش امنیت سایبری، که ناشی از نگرانی‌های مستدل سازمان‌ها در مورد حملات سایبری است، گویای وجود یک عنصر غیرمستقیم در مسیر حرکت بازار است.
 
اگر فروشندگان محصولات فناوری به طور قابل توجهی امنیت محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند، می‌تواند باعث کاهش نیاز به برخی ابزارهای امنیتی شود.
 
CISA، از طریق ابتکار «طراحی ایمن» خود، در حال تلاش است تا این صنعت را به سمتی سوق دهد که بار مسئولیت امنیتی از مشتریان به فروشندگان محصولات نرم‌افزاری منتقل شود.
 

بسیاری از شرکت‌های برتر فناوری و فروشندگان امنیت سایبری، از جمله AWS، سیسکو، CrowdStrike، گوگل، IBM، مایکروسافت و Palo Alto Networks، اخیراٌ تعهد داوطلبانه‌ای امضا کردند تا به توسعه ایمن و شیوه‌های عملیاتی مورد حمایت CISA رو بیاورند.
 
فروشندگان امنیت سایبری از دو جنبه از این وضعیت سود می‌برند. آنها دفاع و مکانیسم‌هایی را برای کمک به سازمان‌ها در راستای خنثی کردن یا کاهش حملات ارائه می‌کنند، و در عین حال به فعالیت‌های مجرمانه سایبری به عنوان شواهدی از ارزش محصولات امنیتی پیشنهادی‌شان برای مشتریان اشاره دارند. عجله برای کسب درآمد در استراتژی‌های متمایز، پیچیدگی‌های غیر ضروری را ایجاد می‌کند.
 
به گفته آلن لیسکا، تحلیلگر اطلاعات تهدیدات در موسسه Recorded Future، صنعت امنیت سایبری بخشی از این مشکل است.
 
لیسکا گفت: «ما آن را سخت‌تر می‌کنیم، آن را پیچیده‌تر از آنچه که باید باشد می‌کنیم، زیرا سعی می‌کنیم به جای 1000 دلار محصولاتی که واقعاً به مشتریان کمک می‌کند، 100000 دلار به آنها بفروشیم».
 

نظر شما