شناسهٔ خبر: 67080186 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

اوسمار تمدید نکرد

پرسپولیس مرد برزیلی را مجاب می‌کند؟

چند روز پیش در مصاحبه‌ای که عادل فردوسی پور با سه پرسپولیسی انجام داد بین او و بیرانوند در مورد ماندن اوسمار اختلاف نظر بود.

صاحب‌خبر -

​​​​​​​ یعنی بیرانوند می‌گفت اوسمار رفته و بر نمی‌گردد ولی عادل می‌گفت برمی‌گردد. با توجه به میانه خوب بیرانوند و اوسمار و حمایت‌هایی که بیرو و سروش رفیعی برای روی کار آمدن دستیار یحیی انجام دادند، می‌شد تا حدودی حدس زد بیرانوند پر بیراه نمی‌گوید. به هر حال آن‌ها با هم در ارتباط هستند و رازهای مگوی هم را بهتر می دانند. اتفاقاً 48 ساعت پس از آن ادعای بیرانوند بود که خبر پیشنهادهای عجیب و غریب به مربی برزیلی همه جا منتشر شد.
قهرمانی دراماتیک با پرسپولیس چیز کمی نیست و نشان از هنر و تجربه این مربی دارد. اوسمار بعد از قهرمانی، بیماری همسرش را یکی از دلایل جدایی احتمالی عنوان کرد اما پرسپولیسی‌ها علاقه‌مند بودند تا به هر قیمتی او را حفظ کنند. چند روز قبل بحث پیشنهاد عجمان امارات به ویرا هم در میان بود که گویا هنوز به نتیجه نرسیده است.
اوسمار ویرا دیروز طی تماس تلفنی با باشگاه پرسپولیس اعلام کرد هنوز نتوانسته است درباره تمدید قرارداد با باشگاه به جمع بندی لازم با خانواده‌اش برسد.او در این تماس تلفنی ضمن اعلام علاقه برای تمدید قرارداد به صراحت اعلام کرده است هیچ درخواست مالی اضافی ندارد و تنها منتظر تصمیم‌گیری نهایی با مشورت همسرش است.
ویرا تا پایان هفته جاری قرار است پاسخ نهایی خود را به باشگاه پرسپولیس به طور مکتوب اعلام کند. این یعنی فعلاً تمدیدی در کار نیست و اوسمار را باید سرمربی جدا شده سرخ‌ها بدانیم.
مربی برزیلی ترجیح داد به عنوان مربی تیم قهرمان، پرسپولیس را ترک کند تا نامش همیشه حول و حوش این باشگاه وجود داشته باشد. شنیده می‌شود اوسمار ویرا از لیگ تایلند و بوریرام پیشنهاد جدی دارد. بوریرام فصل قبل با کسب ۶۹ امتیاز از ۳۰ بازی قهرمان لیگ تایلند شد و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد. مدیر ورزشی این تیم امرسون برزیلی است که مدتی هم سرمربی بوریرام بود و حالا هم هدایت تیم زیر ۲۰ ساله‌های تایلند را بر عهده گرفته است.
 این اخبار دیروز در حالی منتشر شد که از سوی باشگاه پرسپولیس هیچ تکذیب و تأییدی به بیرون درز نکرد. خیلی از رسانه‌ها هم با دیده تردید به این اخبار نگریستند. واقعیت ماجرا این است که در باشگاه پرسپولیس این نکته مهم است که بتوانند سرمربی قهرمان را هر طور شده حفظ کنند. اوسمار سرمربی گرانقیمتی نبود و اگر سرخ ها او را از دست بدهند باید به سراغ مربیان گرانقیمتی بروند که معلوم نیست با تیم قهرمان چه مسیری را خواهند رفت.
قطعاً ترجیح درویش حفظ اوسمار است و قبل از خروج او از ایران شروطی را که این مرد برزیلی مشخص کرده بود را اجابت کردند. او حتی لیست خرید خود را هم به درویش داده با این حال آنچه همه می دانند اینکه در فوتبال هر آن باید منتظر چرخشی و گردشی از سوی دو طرف مذاکره کننده بود. اوسمار در ایران پول چندانی گیرش نیامد و این احتمال هست که پیشنهاد بزرگ تایلندی‌ها او را برای ادامه مسیر مربیگری به شرق آسیا ببرد.

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

نظر شما