شناسهٔ خبر: 67080072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر خارجه ترکیه: تحولات غزه ضعف و نارسایی نظام بین‌الملل را نشان داد

تهران- ایرنا- هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در سخنانی با تاکید براینکه ما مقابل ظلم رژیم صهیونیستی در غزه سکوت نکرده و نمی‌توانیم سکوت کنیم، گفت: تحولات غزه به وضوح ضعف و نارسایی نظام بین‌الملل را نشان داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، فیدان در نشست خبری پس از نشست فوق‌ العاده وزرای خارجه گروه «دی-۸» که در استانبول برگزار شد، تاکید کرد: هم اکنون کسانی که با وضعیت اوکراین مخالف هستند، مقاومت در برابر اشغال در فلسطین را جنایت می‌دانند.

فیدان افزود: ما بار دیگر با هم در استانبول (کشورهای عضو دی-۸) به تمام جهان اعلام می‌کنیم که در مقابل ظلم (رژیم) اسرائیل در غزه سکوت نکرده و نمی‌توانیم سکوت کنیم.

وی گفت: این واقعیت که مردم غرب بر خلاف دولت‌ها علیه وحشیگری (رژیم) اسرائیل قیام کردند، به ما این امکان را می‌دهد که با امید به آینده نگاه کنیم.

فیدان ادامه داد: در حال حاضر (رژیم) اسرائیل به طور فزاینده‌ای منزوی شده و ما به عنوان کشورهای عضو گروه دی-۸، مصمم هستیم که با هم نه تنها در همکاری‌های اقتصادی بلکه در مورد فلسطین عمل کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ما از دیگران توقع راه‌حل نداریم بلکه برای راه‌ حل جلسه می‌گذاریم، با هم مشورت می‌کنیم و با هم پیش می‌رویم، افزود: گام‌های ملموس مندرج در بیانیه مشترک، فشار بر اسرائیل را افزایش می‌دهد و به آزادی برادران فلسطینی ما کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۴۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۴۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوار غزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

نظر شما