شناسهٔ خبر: 67079833 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

210شهید در حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه «النصیرات»

کودک‌کشی برای تسلیم مقاومت

رژیم صهیونیستی دیروز در ادامه جنایات خود در غزه، با ده‌ها جنگنده و بالگرد و کوآد‌کوپتر و نیز توپخانه‌های خود، منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات و مرکز نوار غزه را هدف قرار داد و مردم بی‌گناه فلسطین را به خاک و خون کشید. منابع پزشکی از شهادت دست‌کم 210 نفر و مجروح شدن بیش از 400 نفر دیگر طی این حمله خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -
وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد شهدا به قدری زیاد است و ویرانی به‌بار‌آمده به اندازه‌ای گسترده است که نیروهای امدادی و آمبولانس‌ها امکان دسترسی به اردوگاه نصیرات و انتقال تمام شهدا و مجروحان به بیمارستان‌ها را ندارند. دولت غزه اعلام کرد که در این حمله افزون بر ده‌ها جنگنده و بالگرد ، تانک‌های اسرائیلی نیز همزمان خانه‌ها را در مرکز غزه هدف قرار دادند. در این بیانیه وضعیت مناطق مرکزی غزه فاجعه‌بار توصیف شده و بسیاری از تصاویر منتشر شده از زنان و کودکان شهید قابل انتشار نیست.
   
هنیه: مردم فلسطین تسلیم نمی‌شوند
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این جنایت گفت: اشغالگران اگر فکر می‌کنند می‌توانند از طریق نظامی، گزینه و خواست خود را به ما تحمیل کنند، در توهم به سر می‌برند.به گزارش شبکه المیادین، هنیه افزود: ملت ما تسلیم نمی‌شود و مقاومت به دفاع از حقوق ملت ادامه می‌دهد. وی اضافه کرد: جنبش حماس با توافقی که امنیت ملت فلسطین را تامین نکند، موافقت نخواهد کرد. وی گفت: اشغالگران از نظر نظامی، سیاسی و اخلاقی شکست خوردند و جامعه جهانی باید برای مقابله و پایان دادن به جنایت‌های آنها اقدام کند. رئیس دفتر سیاسی حماس از همه ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان خواست برای مقابله با جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها بپاخیزند.
   
واکنش انصارا...
 دفتر سیاسی جنبش انصارا... یمن هم قتل‌عام امروز در اردوگاه النصیرات غزه را به شدت محکوم و اعلام کرد که تل‌آویو با چنین جنایاتی نمی‌تواند مقاومت را به سازش وادار کند.در بیانیه این جنبش آمده است که این قتل‌عام غیرنظامیان فلسطینی تنها چند ساعت پس از تصمیم سازمان ملل متحد مبنی بر قرار دادن نام رژیم صهیونیستی در «فهرست ننگ قاتلان کودکان»صورت گرفت. قتل عام النصیرات موید آن است که رژیم اشغالگر «صرفا یک باند جنایتکار سرکش است که هیچ ارتباطی با حقوق بشر یا قوانین بین‌المللی ندارد.» انصارا... یمن تاکید کرد که این کشتار هولناک همزمان با ابتکار گمراه‌کننده آمریکا برای دادن زمان بیشتر به دشمن برای ارتکاب جنایات با حمایت آشکار آمریکا صورت گرفت. در ادامه این بیانیه آمده است که کشتار و وحشی‌گری مستمر نمی‌تواند مقاومت فلسطین را دلسرد یا به سازش وادار کند تا از حقوق مشروع فلسطینی‌ها کوتاه بیاید. این تشدید حملات در شرایطی صورت می‌گیرد که اکثر حکومت‌های عربی واسلامی همچنان به تسلیم،اطاعت و ناامیدی خود ادامه می‌دهند. انصارا... یمن از همه مردم آزاده جهان خواست که به حمایت و همبستگی خود با مردم فلسطین تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه و مردم آن ادامه دهند.
   
صهیونیست‌ها در لیست کودک‌کش‌ها
جنایت جدید صهیونیست‌ها در حالی صورت گرفته که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تصمیم خود برای قرار دادن اسرائیل در لیست سیاه کشورهایی که به کودکان در مناطق درگیری آسیب می‌زنند را به این رژیم اعلام کرده است. همین مسأله خشم صهیونیست‌ها را به همراه داشته و منابع اسرائیلی خبر داده‌اند که این رژیم بعد ازقرارگرفتن درلیست قاتلان کودکان، در تلاش است تا اقداماتی تلافی‌جویانه علیه سازمان ملل متحد اتخاذ کند. گیلعاد اردان، سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد از کابینه اسرائیل خواست در پاسخ به تصمیم سازمان ملل متحد برای قرار دادن این رژیم در لیست سیاه قاتلان کودکان، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا) را یک «سازمان تروریستی» اعلام کند. این لیست که در رسانه‌ها به «فهرست ننگ» معروف است، شامل طرف‌هایی می‌شود که به کودکان در مناطق درگیری آسیب می‌رسانند، آنها را می‌کشند یا از آنها به عنوان نیروی نظامی یا در مسائل جنسی سوءاستفاده می‌کنند. براساس گزارش الجزیره، تلویزیون رژیم اسرائیل (کان) گزارش داده است که تل‌آویو در حال انجام اقداماتی برای پاسخ به این تصمیم سازمان ملل است و قصد دارد روابط خود را با دبیرکل سازمان ملل قطع کند. از طرف دیگر، نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل پیشنهاد داده که تل‌آویو به مقامات سازمان ملل و رؤسای آژانس‌ها روادید ندهد و از فعالیت آنها در کرانه باختری جلوگیری کند. دولت غزه اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش اسرائیل طی ماه‌های گذشته 15هزار و 438کودک رابه شهادت رسانده و ده‌ها هزار کودک دیگر را مجروح کرده است. براساس این بیانیه، بیش از17هزار کودک فلسطینی در نوار غزه در پی حملات رژیم اسرائیل پدر، مادر یا هر دو والدین خود را از دست داده‌اند و قریب به 3500کودک نیز باخطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. بیش از هشت ماه است که در نوار غزه جنگ جریان دارد. ارتش رژیم اسرائیل بسیاری از تاسیسات این منطقه ازجمله بیمارستان‌ها، مدارس وعبادتگاه‌ها را ویران کرده است. مردم غزه تحت محاصره نیروهای اسرائیلی هستند و نیاز مبرمی به غذا و دارو دارند.

نظر شما