شناسهٔ خبر: 67078735 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

فصلی طولانی‌تر با تعداد بازی کمتر!

فصل طولانی و فرسایشی مسابقات لیگ برتر فوتبال روز ۱۲ خرداد با قهرمانی پرسپولیس و نیز سقوط تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان به پایان رسید. البته فصل فوتبالی ۰۳-۱۴۰۲ ایران هنوز پایان نیافته و پس از فیفادی، مراحل نیمه نهایی و فینال جام حذفی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فصل طولانی و فرسایشی مسابقات لیگ برتر فوتبال روز ۱۲ خرداد با قهرمانی پرسپولیس و نیز سقوط تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان به پایان رسید. البته فصل فوتبالی ۰۳-۱۴۰۲ ایران هنوز پایان نیافته و پس از فیفادی، مراحل نیمه نهایی و فینال جام حذفی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بارسلونا دنبال جذب ستاره بایرن مونیخ

این فصل از ۱۸ مرداد با برگزاری پنج بازی هفته اول آغاز شد که این رقابت‌ها با وقفه‌های متعددی همراه بود. اولین توقف مسابقات به فیفادی شهریور مربوط می‌شد که امری طبیعی بود و لیگ‌های کشورهای مختلف دنیا در فیفادی با تعطیلی موقت همراه می‌شود. اندکی بعد با برگزاری بازی‌های آسیایی، لیگ برتر با تعطیلی مجددی روبه‌رو شد که در نوع خود عجیب بود. «سکته» لیگ به‌خاطر حضور سه تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم از مواردی بود که بعید است در جایی جز ایران به چشم بخورد!

به این ترتیب، لیگ برتر ۲۹۸ روز به طول انجامید که با احتساب پایان جام حذفی در روز ۳۱ خرداد، فصل ۰۳-۱۴۰۲ فوتبالی ایران ۳۱۷ روز طول می‌کشد! اتفاقی که در میان کشورهای همسایه که در تورنمنت‌های مشترک با تیم‌های ملی و باشگاهی ایران شرکت می‌کنند، بی‌نظیر است.

لیگ برتر فوتبال , فوتبال آسیا , فوتبال عربستان , لیگ امارات , فوتبال امارات , لیگ ستارگان قطر , فوتبال ایران ,

لیگ ۱۸ تیمی عربستان در روز ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ آغاز شد و تا روز هفتم خرداد ۱۴۰۳ ادامه داشت. با در نظر گرفتن ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ به‌عنوان آخرین روز فصل فوتبالی عربستان که جام حذفی این کشور در آن روز به پایان رسید، این فصل بعد از ۲۹۵ روز خاتمه یافت.

جدول بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال پس از ۲۹۸ روز رقابت

لیگ ۱۲ تیمی قطر از ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ طول کشید که با احتساب دیدار فینال «امیر کاپ» در روز چهارم خرداد، فصل فوتبالی قطر پس از ۲۸۳ روز به پایان رسید. در امارات هم که لیگ حرفه‌ای این کشور ۱۴ تیم دارد، مسابقات از ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ شروع شد و روز ۱۸ خرداد پایان یافت تا این فصل، همانند عربستان بعد از ۲۹۵ روز خاتمه یابد.

همه این تاریخ‌ها در شرایطی ثبت شده است که کشورهای عربستان، قطر و امارات علاوه بر تورنمنت‌هایی چون لیگ قهرمانان و جام ملت‌های آسیا که ایران هم در آن شرکت می‌کرد، در مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا نیز حضور داشتند! تیم امید ایران در مرحله انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا از صعود به دور گروهی این رقابت‌ها بازماند و فوتبال کشورمان با یک تورنمنت کمتر مواجه بود و فصل فوتبالی ایران باید زودتر تمام می‌شد که این اتفاق رخ نداد!

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما