شناسهٔ خبر: 67078534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم توسعه صنایع تبدیلی در تکاب برای رشد و توسعه اشتغال 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی در تکاب برای رشد و توسعه اشتغال تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

لزوم توسعه صنایع تبدیلی در تکاب برای رشد و توسعه اشتغال 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، روز شنبه ۱۹ خرداد ماه دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سومین برنامه سفر کاری خود به تکاب که مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تعدادی از معاونین قضایی وی را همراهی می‌کردند طی مراسمی با حضور مسئولان دستگاه‌های قضایی، اجرایی، نظامی، انتظامی استانی و شهرستانی و جمعی از مردم شهید پرور برگزار گردید رئیس جدید دادگستری این شهرستان را معرفی نمود.

عتباتی در این آیین گفت: امروز برای تقدیم و تجلیل از یک خدمتگذار و معرفی خدمتگذار دیگر در سنگر مهم احقاق حق در دستگاه قضایی دور هم جمع شده ایم، دستگاه قضایی که ظرفیت‌های قانونی بسیاری در صیانت از حقوق بیت المال، حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم دارد که می‌تواند با استفاده از این ظرفیت تولید رضایتمندی کند.

عتباتی خطاب به رئیس جدید دادگستری گفت: امروز فرصت خدمت در یک نقطه پر افتخار از کشور فراهم شده که باید قدر این فرصت خدمت را دانست و یقین داشت که مردم قدر خدمتگزاران خود را می‌دانند و خداوند نیز به آنها عزت دنیا و آخرت را می‌دهد همانطور که شاهد عزت شهدای خدمت بودیم.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: تکاب علیرغم وجود معادن طلا و سایر کانی‌ها و جذابیت‌های تاریخی و طبیعی شهرستانی محروم است و مسائل و موضوعات متعدد و متنوعی دارد و اساس اقتصاد تکاب معادن است و جوانان این شهرستان که در حوزه ساخت طلا و جواهر دوره دیده اند مشکل تامین مواد اولیه دارند که باید این حقوق حقه پیگیری گردد و تکاب با این‌همه ظرفیت نباید دغدغه اشتغال داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید جمعی منطقی بین دو موضوع مهم ایجاد کرد تا هم کار اقتصادی و معدنی و در ذیل آن صنایع تبدیلی محقق شود و هم پیوست‌های فرهنگی و زیست محیطی دیده شود و نباید محیط زیست قربانی شود و معادن نیز ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی گردند.

مقام ارشد قضایی استان به تکریم مراجعین نیز تاکید و گفت: برخورد مهربانانه در دستگاه قضایی در راستای تحقق فرمان جذب حداکثری باید مدنظر قرار گیرد و از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس بیشتر بهره برد.

عتباتی در پایان خطاب به رئیس جدید دادگستری تکاب تاکید کرد: اگر بخواهید تمام اهداف برنامه عملیاتی محقق شود لازم است از بار دادگستری کاست و این موضوع را به جد در دستور کار قرار داد با مدیریت وقوع و مدیریت ورود، که مدیریت وقوع با برنامه‌های پیشگیری همچون بالابردن آگاهی‌های حقوقی جامعه و الزام ادارات به وظیفه صیانت و مراقبت از اموال و دارایی‌های خود که بیت المال هستند و مدیریت ورود با استفاده از ظرفیت هایی، چون صلح و سازش امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کوهی امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه قاضی و احقاق حق در نگاه قرآن، انبیاء و اولیای الهی گفت: رسالت تمام انبیاء و اولیای الهی تحقق عدالت در جامعه است.

امام جمعه تکاب به حجم کاری زیاد دادگستری نیز پرداخت و بیان داشت برای کاستن از بار کاری دستگاه قضایی می‌بایست فرهنگ اکتفا به حق که قانون و شرع برای افراد تعیین نموده است تبیین گردد و همچنین فرهنگ عفو و گذشت را در جامعه بسط و گسترش داد و نیز به معیشت فضات توجه ویژه نمود.

حیدری آزاد فرماندار تکاب یکی دیگر از سخنرانان این آیین بود که همراهی و همکاری مجموعه دستگاه قضایی شهرستان با مجموعه شورای تامین، شورای اداری و فرمانداری را بی نظیر دانست که حاصل آن استقرار نظم و امنیت و برقراری امنیت اجتماعی است.

فرماندار تکاب در ادامه به اهمیت نقش و جایگاه اجرای قانون در توسعه پایدار پرداخت و گفت: توسعه پایدار در حوزه‌های مختلف تحقق پیدا نمی‌کند مگر در سایه حاکمیت قانون و این امر اهمیت دستگاه قضایی را در تحقق عدالت و صیانت و پاسداری از حقوق مردم به خوبی نمایان می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی نماینده مردم تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی سخنران دیگر مراسم بود که تحولات در دستگاه قضایی همچنین الکترونیکی شدن خدمات، افزایش آرای جایگزین حبس و مبارزه جدی و بی امان با فساد را ارزشمند دانست.

در ابتدای این مراسم بابامرادی رئیس سابق دادگستری و تقی زاده دادستان عمومی و انقلاب تکاب ضمن خوشامدگویی گزارشی از وضعیت قضایی این حوزه و اقدامات انجام شده ارائه و در پایان این آیین با تقدیم لوح تقدیر از سوی عتباتی، از زحمات بابامرادی رئیس سابق دادگستری تکاب و صفری سرپرست دادگستری تجلیل و با اهدای حکم حسین اسدزاده وی به عنوان رئیس جدید دادگستری این حوزه قضایی معرفی شد و رئیس جدید دادگستری به بیان برنامه‌های خود برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات به مردم نجیب تکاب پرداخت.

نظر شما