شناسهٔ خبر: 67077933 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ده‌ها هزار صهیونیست خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند

به رغم تلاش بنیامین نتانیاهو و ائتلافش برای ساختن پیروزی از جنایتی که در اردوگاه النصیرات مرتکب شدند، صهیونیست‌ها باز هم خواهان آتش بس فوری و استعفای کابینه فعلی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان خبر دادند خانواده اسرای صهیونیست که همچنان در غزه قرار دارند تاکید کردند، تنها راه بازگرداندن آنها امضای توافق است و جامعه آماده پرداخت هزینه پایان جنگ است.

 

.

 

روزنامه معاریو شامگاه شنبه به نقل از برخی از خانواده اسرای صهیونیست خبر داد، تنها راه بازگشت فرزندانمان توافق است و جامعه آمادگی دارد هزینه توقف جنگ را بپردازد.

خانواده اسرایی که ارتش اسرائیل آزادی آنها را (در چارچوب جنایتی که در اردوگاه النصیرات مرتکب شد) آزاد کرده است نیز اعلام کردند، گرچه کابینه اسرائیل برای آزادی این چهار نفر تلاش‌های زیادی کرد اما هنوز 120 نفر دیگر هم باقی مانده است که نباید آنها را فراموش کرده و برای آزادی تمامی آنها تلاش خواهیم کرد.

خانواده اسرا صهیونیست بار دیگر ابراز امیدواری کردند که به زودی شاهد توافقی برای آزادی بقیه اسرا باشیم.

این مسئله در روزنامه هاآرتص هم مورد تاکید قرار گرفته و تحلیل‌گران آن اعلام کردند، به طور حتم نمی‌توان از متد امروز برای آزادی بقیه اسرا استفاده کرد و باید برای آزادی آنها رسیدن به توافق را در دستور کار قرار داد.

روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارشی که شامگاه شنبه منتشر شد، به نقل از معترضین به سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی تیتر زد: پیروزی قاطع شما ما را به کشتن می‌دهد.

این رسانه عبری زبان در ادامه نوشت: خیل عظیمی از مردم در اقصا نقاط (فلسطین اشغالی) خواستار برگزاری انختخابات زود رس شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است، در سایه عملیات آزادی 4 اسیر باز هم خیابان‌های تمامی مناطق شاهد تظاهرات برای آزادی اسرا و سرنگون کابینه است.

به نوشته یسرائیل هیوم ده‌ها هزار نفر به میدان دموکراسی تل‌آویو آمده و خواستار برگزاری فوری انتخابات شدند، در همین حال پلیس اسرائیل شماری از تظاهرات کنندگان را به اتهام برهم زدن نظم عمومی در تل‌آویو دستگیر کرد.

براساس این گزارش در حیفا نیز تظاهرات کنندگان تقاطع کرکور را مسدود و خواستار آزادی اسرا شدند، با وجود آن که پلیس این تجمع را غیر قانونی اعلام کرده بود اما بیش از یک هزار نفر در آن حضور پیدا کردند.

به گفته کاربران شبکه‌های اجتماعی، پلیس شماری از حاضران در خیابان را دستگیر کرد.

ژنرال احتیاط عاموس مالکا رئیس سابق امان هم در تظاهرات اصلی که در تقاطع عزرائیلی در تل‌آویو در نزدیکی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برگزار شد هم به ایراد سخنرانی پرداخته و اعلام کرد، چنین عملیاتی هرگز نمی‌تواند همه اسرا را به ما بازگرداند، او از مخالفان کابینه خواست تا خود را برای چند روز پیاپی از مبارزات مدنی غیر خشونت آمیز اما قاطع آماده کنند.

این فرمانده سابق سرویس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در مورد اقدام صورت گرفته در اردوگاه النصیرات گفت: آنچه که امروز دیدیم موفقیتی باور نکردنی در دریایی از شکست و ناکامی‌های راهبردی است، اما نعشگی بازگشت این چهار نفر نباید ما را از عمق شکست راهبردی که ما دچار آن هستیم غافل کند، وای بر رهبران این ساختار که از این فرصت برای اهداف سیاسی خود سوء استفاده کردند، نادیده گرفتن وقیحانه افق سیاسی راهبردی نیازمند فشارهای بیشتری است، چون تاکنون باعث دوری بسیاری از کشورهای جهان از مان و ورود ما به یک انزوای بین المللی بسیار خطرناک شده است.

این مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی افزود: وقت آن فرا رسیده است که هوشیاری خود را باز یابیم و از راهبرد سیاسی به راهبرد امنیت سیاسی تغییر روش بدهیم، اما این کابینه قادر به رهبر ما به سوی این راهبرد ضروری نیست، این کابینه و رهبر آن نتانیاهو اسرائیل را از یک انزوا به انزوایی دیگر و از شکستی به شکست دیگر رهنمون کردند تا آنکه به شکست 7 اکتبر سیدیم، از آن زمان به بعد هم تمامی تلاش خود را به کار بسته است تا خرابی و ویرانی را برای اسرائیل تحقق بخشید و با تکیه بر نیروهای افراطی امنیت داخلی اسرائیل را به خطر بیاندازد.

یسرائیل هیوم در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: ران هار نیپو کار آفرین بخش فن‌آوری‌های هایتک و یکی از بنیانگزاران و رهبران اعتراضات برای برگزاری انتخابات زودرس نیز در جمع تظاهرات کنندگان در کاپالان تاکید کرد: اسرائیل شاهد شکل‌گیری یک ساختار افراطی است که علیه شهروندان خود اعلام جنگ کرده است، آنها حتی به صهیونیسم هم اعلام جنگ کرده اند، آنها به دنبال ویران کردن ساختار قضائی بودند و حتی بعد از آنکه به آنها هشدار داده شد هم به کار خود ادامه دادند.

او افزود: رهبران کابینه سی و هفتم، اسرائیل را به یک ویرانی سازمان یافته پیش می‌برند اما هیچ یک از آنها حاضر نیستند مسئولیت آن را به عهده بگیرند، باید بگویم که اسرائیل این روزها در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است.

هشت ماه است که ما در حال مداوای زخم‌های خود هستیم، مردگان خود را دفن می‌کنیم ودر چند جبهه مشغول جنگ هستیم، در حالی که آنها همچنان در حال سم پاشی هستند، نخست وزیری که در تشییع جنازه هیچ یک از قربانیان جنگ شرکت نکرده بود، سراسیمه خود را به میان آزاد شده‌ها رساند تا با آنها عکس بگیرد.

باید یک میلیون نفر به خیابان‌ها بیایند تا بتوانیم اسرائیل را به مسیر اصلی خود بازگردانیم.

راعوت فارستنر ابراهام، صاحب یکی از رهبران شهرک نشینان در الجیل نیز که به گزارش یسرائیل هیوم در تقاطع عمیعاد واقع در شمال (فلسطین اشغالی) در جمع تظاهرات کنندگان سخنرانی می‌کرد، گفت: آتش سوزی‌‌هایی که این روزها تصاویر آن را در شبکه‌های تلویزیونی می‌بینیم فقط قله کوه یخی از ویرانی‌‌هایی است که شمال دچار آن شده است.

منطقه شمال هشت ماه است که در حال سوختن است، نه فقط به این خاطر که حزب الله آن را به آتش می‌کشد بلکه به این خاطر که کابینه اسرائیل تصمیم گرفت آن را فراموش کند.

در قیساریه شمار زیادی از تظاهرات کنندگان خود را به نزدیکی مقر اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسانده و با سردادن شعارهایی از نتانیاهو خواستند تا توافق آتش بس و آزادی اسرا را امضا و در عین حال از مقام خود استعفا دهد، آنها پارچه نوشته‌‌هایی که بر روی آن نوشته شده است تو گناهکار هستی، فریادهای برو، گناهکار و کابینه فرضی را در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو خطاب به وی فریاد زدند.

ایلان سامیچ یکی از رهبران اعتراضات در نزدیک خانه نتانیاهو خطاب به وی فریاد زد: آقای نخست وزیر امروز آمده ام تا به تو خبر بدهم‌‌ ایده پیروزی قاطع ات ما را به کشتن می‌دهد، فقط طی یک هفته خبر مرگ 4 نفر از غیر نظامیان به ما رسید، اگر شما توافقات را رد نمی‌کردید، این چهار نفر امروز زنده بودند.

فلسطینیان مناطق 1948 هم این شنبه به جمع تظاهرات کنندگان و معترضین پیوستند، چند صد نفر از آنها شامگاه شنبه در حیفا تجمع و علیه کشتار صورت گرفته در اردوگاه النصیرات شعار دادند.

به گزارش یسرائیل هیوم ، پلیس به بهانه غیر قانونی بودن تجمع، به سوی آنها حمله و سعی در متفرق کردن آنها داشت که در جریان آن 5 نفر از جمله یک زن بازداشت شدند و چند نفر نیز به بیمارستان منتقل گردیدند.

نیروهای امنیتی با استفاده از پلیس اسب سوار و دیگر یگان های خود به سوی این چند صد نفر یورش برده و آنها را متفرق کردند.

با این حال فلسطینیان 1948 با سر دادن شعار و برداشتن پارچه نوشته هایی تاکید کردند ، قتل عام النصیرات به این آسانی فراموش نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما