شناسهٔ خبر: 67077654 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

مدال طلای هدایتی در مجارستان +نتایج امروز

فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران، مقتدرانه عنوان قهرمانی مسابقات رنکینگ مجارستان را به دست آورد.

صاحب‌خبر -

در جریان دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی رنکینگ مجارستان، امشب (شنبه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳)، فردین هدایتی با پیروزی برابر حریف قدرتمند و دارنده مدال المپیک، به عنوان قهرمانی دست یافت و مدال طلا را به گردن آویخت.

هدایتی که طلای جوانان جهان را در کارنامه دارد، در دیدار پایانی وزن ۱۳۰ کیلوگرم، مقابل یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از گرجستان به رو تشک رفت که در پایان، با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید تا مقتدرانه عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

فرنگی کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر از سد رضا کایالپ قهرمان چند دوره جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک از ترکیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آلن الکسیوس سیوراریو دارنده مدال برنز جهان از رومانی با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. 

پیش از این مبارزه نیز امیررضا ده‌بزرگی به مدال برنز وزن ۶۰ کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد به مدال نقر وزن ۶۰ کیلوگرم و میثم دلخانی به مدال برنز وزن ۶۳ کیلوگرم این مسابقات دست یافته بودند./ایسنا

برنز میثم دلخانی در تورنمنت رنکینگ مجارستان

کشتی‌گیر وزن ۶۳ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران، به مدال برنز تورنمنت رنکینگ مجارستان دست یافت.

به گزارش ایسنا، در جریان دیدارهای رده‌بندی مسابقات کشتی فرنگی تورنمنت رنکینگ مجارستان، امشب (شنبه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳)، کشتی گیر وزن ۶۳ کیلوگرم ایران موفق شد با شکست دادن حریف مجارستانی خود، به مدال برنز دست یابد.

به این ترتیب در وزن ۶۳ کیلوگرم، میثم دلخانی در دیدار رده‌بندی مقابل لونت توس از مجارستان به روی تشک رفت که در همان وقت اول، با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید تا مدال برنز این رقابت‌ها را به دست‌ آورد.

دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر انس باشار دارنده مدال برنز جهان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب موراد ممدوف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. 

پیش از این مبارزه، امیررضا ده‌بزرگی به مدال برنز و مهدی محسن‌نژاد به مدال نقره وزن ۶۰ کیلوگرم دست یافتند.

از لحظاتی دیگر نیز در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم، فردین هدایتی مقابل حریف خود به روی تشک می‌رود.

کار ده‌بزرگی و محسن‌نژاد به مبارزه رو در رو کشیده شد

۲ نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در پیکارهای رنکینگ‌دار مجارستان به مدال نقره و برنز دست یافتند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی فرنگی رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و وارگا یانوس روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

امروز (شنبه) مسابقات وزن‌های ۶۰، ۶۳ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر ولی‌زاده را شکست داد و به نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر داهیون کیم از کره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف پریدون ابولادزه از گرجستان رفت و در این دیدار محسن‌نژاد با نتیجه ۵ بر ۶ شکست خورد.

امیررضا ده‌بزرگی دیگر نماینده کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب پریدون ابولادزه از گرجستان شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، وی به دیدار رده‌بندی راه یافت. این نماینده کشورمان در این دیدار مقابل عبدالکریم فرجات از الجزایر قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

براساس چرخه انتخابی وزن ۶٠ کیلوگرم بین مهدی محسن‌نژاد و امیررضا ده‌بزرگی که پیش از مسابقات مجارستان اعلام شده بود اگر هر کدام از دو کشتی‌گیر مدال طلا کسب کنند، ملی‌پوش این وزن در بازی‌های المپیک پاریس خواهند شد اما در صورت عدم کسب مدال طلا، برنده یک رقابت رو در رو، ملی‌پوش این وزن را تعیین خواهد کرد.

بنابراین تکلیف این وزن در پاریس در یک مبارزه رودرو بین این ۲ مدعی مشخص خواهد شد.

در این پیکارها قرار است تکلیف نماینده کشتی فرنگی ایران در وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم در بازی‌های المپیک پاریس مشخص شود.

نظر شما