شناسهٔ خبر: 67077468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آتش‌سوزی در یک مجتمع کارگاهی در شورآباد تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده ۳ سوله در محدوده شورآباد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلال ملکی اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۴۱ امروز _شنبه، نوزدهم خرداد_ حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع کارگاهی واقع در محدوده شورآباد از سوی آتش‌نشانی شورآباد به آتش‌نشانی تهران اطلاع داده و از آتش‌نشانان تهران درخواست کمک شد.

وی با اشاره به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران قرار دارد، ادامه داد: در پی این حادثه ایستگاه شماره ۵۰ به همراه تانکر آب به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: همچنین نیروهای آتش‌نشانی شورآباد در محل حضور داشتند و نیروهای باقرشهر، کهریزک، اسلامشهر، حسن‌آباد و … نیز به عنوان نیروی کمکی خود را به محل رساندند.

ملکی گفت: آتش‌نشانان با حضور در محل مشاهده کردند که سه باب سوله مسقف که هرکدام ۴۰۰ مترمربع مساحت داشت دچار حریق شده است که دو سوله مربوط به نگهداری لوازم یدکی بدنه خودرو و یک سوله دیگر نیز انبار نگهداری لوازم یدکی پلاستیکی مربوط به خودرو بود که کاملاً دچار حریق شده بودند.

وی افزود: در این حادثه شدت حریق به گونه‌ای بود که علاوه بر آنکه دود ناشی از آن تا شعاع چندکیلومتری قابل مشاهده بود، به سقف‌های شیروانی سوله‌ها هم خسارات وارد شده بود و آن‌ها در آستانه ریزش بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در این حادثه مصدوم و مورد فوتی گزارش نشده است، ادامه داد: آتش‌نشانان تهران با کمک دیگر آتش‌نشانان عملیات خود برای اطفا حریق را از چند جهت آغاز کرده و با توجه به اینکه در مجاورت این سوله‌ها یک کارگاه نجاری، یک انبار لوازم یک بار مصرف و سوله دیگری نیز قرار داشت و آتش در حال سرایت به آن‌ها بود، در فاز نخست از گسترش آتش به اطراف جلوگیری کردند.

ملکی بیان کرد: آتش‌نشانان همچنین با برش قسمت‌هایی از سقف سوله‌ها وارد آن شده و موفق شدند که شعله‌های آتش را خاموش کنند.

وی در پایان گفت: در نهایت عملیات لکه‌گیری انجام شد و آتش‌نشانان تهران محل حادثه را برای انجام عملیات ایمن‌سازی به عوامل آتش‌نشانی شورآباد تحویل دادند و در ساعت ۱۵ مأموریت تمام شد.

منبع: فارس

نظر شما