شناسهٔ خبر: 67077065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه: سفر به اقلیم کردستان نمایانگر صمیمیت طرف مقابل با جمهوری اسلامی بود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت آیت‌الله رییسی، صمیمیت و رفاقتی است که در اقلیم کردستان نسبت به نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و این صمیمیت کم‌نظیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی روز شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور فرمانداران برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: نوع نگاه دولت شهید رییسی بنا بر ارتقای تعاملات با همسایگان است و با توجه به همسایگی استان کرمانشاه با اقلیم کردستان، سفری به عراق انجام شد.

وی افزود: در این سفر با حضور استانداران آذربایجان غربی و کردستان جلساتی در سطوح مختلف برگزار شد. جلسه با رییس اقلیم، نخست وزیر، وزیر داخلی و استاندارانی که طرف تعامل و همکاری هستیم، از جمله جلساتی بود که برگزار شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به جلسه‌ای که با آقای بارزانی داشت، گفت: نوع نگاه ایشان و همکارانشان به نظام جمهوری اسلامی فراتر از کلیشه‌ها و تعارفات مرسوم بود. با وجود تمام بدخواهی‌ها علیه این برادری، در چنین جلساتی صمیمیت، رفاقت و تلاش برای تعامل بیشتر دیده شد که این نتیجه تلاش‌هایی است که در داخل و خارج کشور قابل مشاهده است.

استاندار کرمانشاه به دعوت استاندار اربیل عراق و با هدف شرکت در نشست استانداران استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق، روز چهارشنبه در راس هیاتی از مقامات استانی از مرز پرویزخان وارد کشور همسایه و عازم استان اربیل شد.

تقویت ارتباطات اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری و تسهیل امور مرزی با طرف عراقی از مهمترین برنامه های سفر ۲ روزه استاندار کرمانشاه به اقلیم کردستان عراق و شرکت در نشست استانداران استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در استان اربیل است.

در این سفر استاندار کرمانشاه علاوه بر شرکت در نشست اربیل، در دیدارهای جداگانه با مقامات اقلیم کردستان، اهداف سفر را پیگیری خواهد کرد.

در این سفر معاون اقتصادی استانداری، دستیار استاندار در امور عراق، مدیران کل امنیتی-انتظامی استانداری، گمرکات، جهاد کشاورزی، راهداری و میراث فرهنگی، استاندار کرمانشاه را همراهی می کنند.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

نظر شما