شناسهٔ خبر: 67076929 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

کوراش بانوان ایران نایب قهرمان آسیا شد؛ 2 طلا، 3 نقره و 3 برنز برای ملی‌پوشان

تیم ملی کوراش بانوان ایران با کسب 2 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی تهران برگزار شد، به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

صاحب‌خبر -

تیم ملی کوراش زنان ایران، به عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش ایسنا، سیزدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا زنان، امروز(شنبه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳) به میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی در تهران برگزار شد که در پایان، با معرفی نفرات برتر اوزان مختلف و نایب قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. ملی‌پوشان ایران در این تورنمنت ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز به‌دست آوردند و در بخش تیمی به مقام نایب قهرمانی رسیدند.

در وزن ۴۸- کیلوگرم، فائزه ابراهیمی از ایران به همراه «هوی تینگ هسو» از چین‌تایپه به مقام سوم مشترک رسید، «آیشیرین حیدرووا» از ترکمنستان قهرمان شد و «سیمران سیمران» از هند به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۵۲- کیلوگرم، آرزو سلیمی از ایران به مدال نقره رسید و «خیلولا اورتیکبوئوا» از ازبکستان به مدال طلا رسید. در این وزن «روزیمنلی میمانووا» از ترکمنستان و «پوجا مالیک» از هند هم در رده سوم مشترک قرار گرفته و برنز گرفتند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم، طاهره آذرپیوند از ایران به مدال طلا رسید، «ایبوداکخون آگوجونووا» از ازبکستان نقره گرفت. «پین چون وانگ» از چین‌تایپه و «هیون سئو هونگ» از کره جنوبی هم مقام سوم مشترک را به دست آورده و برنز گرفتند.

در وزن ۶۳- کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد، پردیس عیدی‌وندی با ۲ برد و ۲ باخت، به همراه «مانپریت رانی» از هند مدال برنز مشترک را رگفت. در این وزن «وان تینگ لی» از چین‌تایپه قهرمان شد و «کومیلا کاخورووا» از ازبکستان به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۰ - کیلوگرم، ریحانه گیلانی از ایران نقره گرفت، «شهنوزا بوزورووا» از ازبکستان به مدال طلا رسید و «چیا لینگ لیو» از چین‌تایپه و «نورانا هزرتووا» از ترکمنستان، به مقام سوم مشترک دست یافته و برنز گرفتند.

در وزن ۷۸- کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد، صبا کرمعلی به همراه «سابینا کادیرووا» از ترکمنستان مدال برنز مشترک گرفتند، «یی ین چائو» از چین تایپه قهرمان شد و «فیلورا ارگاشووا» از ازبکستان مدال نقره را به گردن آویخت.

در وزن ۸۷- کیلوگرم که رقابت‌ها به صورت دوره‌ای انجام شد، هانیه وحدانی به مدال نقره رسید، «پوکیزاخون کمولدینووا» از ازبکستان طلا گرفت و «پارگاتی پارگاتی» از هند به همراه «نورسلطان ارنیازووا» از ترکمنستان،‌ در جایگاه سوم مشترک ایستادند و برنزی شدند.

در وزن ۸۷+ که رقابت‌ها به صورت دوره‌ای انجام شد، فاطمه برمکی به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. در این وزن «یولدوز موخامادیووا» از ازبکستان به مدال نقره رسید و «سامریتی سامریتی» از هند و «حمیده نیکی» از تیم پناهجویان به مدال برنز بسنده کردند.

رده‌بندی تیمی نهایی این مسابقات به شرح زیر رقم خورد:

۱- ازبکستان: ۳ طلا، ۴ نقره

۲- ایران: ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز

۳- چین‌تایپه: ۲ طلا و ۳ برنز

۴- ترکمنستان: یک طلا و ۴ برنز

۵- هند: یک نقره و ۴ برنز

۶- کره جنوبی: یک برنز

۷- تیم پناهجویان: یک برنز

نظر شما