شناسهٔ خبر: 67076211 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش‌بینی بارشهای رگباری از بعد از ظهر امروز به آذربایجان‌غربی

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی از بعد از ظهر امروز بارشهای رگباری را برای استان پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی بارشهای رگباری از بعد از ظهر امروز به آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرک مهاباد؛کارشناس اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی، بارشهای رگباری از بعد از ظهر امروز شنبه برای استان پیش‌بینی می‌شود که در نتیجه آن احتمال وقوع آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

یاسر اشتاد افزود: رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت توأم با خیزش گرد و خاک نیز از بعد از ظهر امروز برای استان پیش بینی می شود.

اشتاد اظهار کرد: در نقاط مستعد نیز احتمال بارش تگرگ و هم چنین مه گرفتگی و کاهش دید دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: پیرو هشدار نارنجی صادر شده در روزهای گذشته توصیه می شود که دستگاههای خدمات رسان و عضو مدیریت بحران تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز از تردد در ارتفاعات تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

اشتاد، همچنین به دامداران توصیه کرد: از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوهها هم تردد نکنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه دمای هوای استان نزولی است، افزود: در شبانه روز گذشته دمای شهرستان ارومیه حداکثر مثبت ۳۳ درجه سانتی گراد بود و شهرهای پلدشت با ۳۷ درجه گرمترین و تکاب با ۹ درجه سانتیگراد بالای خنک ترین شهر استان بودند.

 

 

نظر شما