شناسهٔ خبر: 67075707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بسیج اساتید:

اساتید دانشگاه برای افزایش مشارکت در انتخابات تکلیف دارند

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: ما اساتید برای حضور مردم پای صندوق رای تکلیف داریم. گرچه دانشگاه تعطیل است، اما برپایی تریبون آزاد و سیار برای تبیین شاخص‌های رئیس‌جمهور اصلح و مشارکت حداکثری را در برنامه داریم.

صاحب‌خبر -

محمدرضا مردانی امروز، ۱۹ خرداد در یازدهمین اجلاس سراسری مسئولین کانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که در مجتمع فرهنگی امامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این روزها در شرایط حساسی هستیم. از یک سو داغدار شهدای خدمتیم و از سوی دیگر باید فردی شایسته ریاست‌جمهوری که دنبال‌کننده مسیر شهید رئیسی باشد را انتخاب کنیم.

وی افزود: در مسیر انتخاب رئیس‌جمهور شایسته مشکلات زیاد است، از یک سو دشمنان جمهوری اسلامی قد علم کرده‌اند و از دیگر سو با توجه به بحث انتخابات عده‌ای هم بوی کباب شنیده‌اند. ما شخصیت بزرگی را از دست دادیم که رهبری ویژگی‌های زیادی برای این شهید برشمردند و امیدوارم خداوند توفیق ادامه راه شهید رئیسی را به ما بدهد و بتوانیم تبیین‌کننده مرام آن شهید باشیم و گام‌هایی برای تداوم این راه برداریم.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به توصیفات شخصیت بسیجی در فرمایشات رهبری، ادامه داد: صرفا قرار گرفتن ما در جمع بسیجیان رفع تکلیف نمی‌کند، بلکه باید بسیجی بودن را به صورت اکمل و اتمم در جامعه به نتیجه رساند. افتخار شهید رئیسی به بسیجی بودن بود. امروز شهید رئیسی مصداق این کلام است که بسیجی یعنی علی(ع) که خود را وقف اسلام کرد.

مردانی اضافه کرد: بسیجیان در همه میادین از نظامی تا علمی و جهادی همواره حضور داشته‌اند. لذا برجسته‌سازی فرهنگ و تفکر بسیجی یعنی مردمی بودن، تعهد داشتن و احساس مسئولیت در مسائل مختلف کشور. مشکلات و کمبود امکانات هست، اما ما دانش، انرژی، نگاه، برنامه و فکر داریم و باید  مشکلات را احصا کرده و برای حل آن‌ها بسته‌های سیاستی ارائه دهیم و با طرح شیرین خدمت استاد بسیجی کام مردم را شیرین کنیم  که این همان احساس تعهد است.

وی ضمن برشمردن صفات یک بسیجی در کلام امام و رهبری افزود: از نگاه امام و رهبری، نظم در بسیج بسیار مهم است. از طرف دیگر تأکید رهبری دوری از کار نمایشی و ویترینی است. تکلیف‌گرایی و ادای وظیفه در تفکر بسیجی اهمیت بالایی دارد. در میدان علم و تحقیق بسیج باید کارآمد باشد. دستاوردهای علمی به قدرت و توانایی جمهوری اسلامی افزوده و همه این‌ها نتیجه کار در آزمایشگاه ها و دانشگاه‌هاست. افراد زیادی هستند که نامشان در لیست بسیج نیست، اما در میدان علم و تحقیق بسیجی کار می‌کنند.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات ۸ تیر توجه جدی به نکات رهبری باید مد نظر باشد. اکنون که چنین رویداد مهمی را پیش رو داریم، بی‌توجهی به این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست. ما اساتید برای حضور مردم پای صندوق رای تکلیف داریم. گرچه دانشگاه تعطیل است، اما برپایی تریبون آزاد و سیار برای تبیین شاخص‌های رئیس‌جمهور اصلح و مشارکت حداکثری را در برنامه داریم.

مردانی بیان کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اساتید تاثیر زیادی برای افزایش مشارکت در انتخابات دارند. هرچند زمان زیادی نداریم، اما امید داریم نتیجه کارمان تداوم راه شهید رئیسی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه میهمان مدعو روز گرامیداشت بسیج اساتید شهید رئیسی بود، عنوان کرد: با اتفاق پیش‌آمده و در فقدان رئیس‌جمهور، برنامه روز ملی بسیج اساتید با اجتماع ۳۱ هزار نفری در سالروز شهادت دکتر چمران تدارک دیده شده که نشان‌دهنده اقتدار بسبج اساتید در صحنه و گرامیداشت یاد و خاطره شهداست و امید است بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به شاخص‌های یک رئیس‌جمهور اصلح افزود: استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی صحیح، پرهیز از بداخلاقی انتخاباتی، پایبندی به ارزش‌های دینی و مبنایی انقلاب اسلامی، مردمی بودن، خدمتگذاری به مردم، شجاعت، مقاومت در برابر دشمن، دوری از اشرافی‌گری و... از مهمترین ویژگی‌هایی است که رئیس‌جمهور باید داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما