شناسهٔ خبر: 67075436 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قتل عام فلسطینیان در مرکز غزه:

شمار شهدای حمله به اردوگاه نصیرات به ۲۱۰ نفر رسید‌+ فیلم

اشغالگران در حملات وحشیانه به مرکز نوار غزه، بیش از ۲۱۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و این منطقه را به حمام خون تبدیل کردند.

صاحب‌خبر -

دفتر رسانه‌های دولتی غزه اعلام کرد قتل عام رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز نوار غزه منجر به شهادت ۲۱۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر شده است. 

به گزارش الجزیره، این دفتر رسانه‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجروحان به بیمارستان «العوده» در اردوگاه و بیمارستان «شهدای الاقصی» در دیرالبلاح منتقل شده‌اند.

در همین حال، شاهدان محلی می‌گویند در بیمارستان الاقصی گویی «حمام خون» راه افتاده است. گفته می‌شود تعداد بیماران از ظرفیت بالینی بیمارستان بسیار بیشتر است و وضعیت بسیار آشفته است. همچنین سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که بیمارستان اتصال اینترنت ندارد، فقط یک ژنراتور آن کار می‌کند و در نتیجه دستگاه‌های اکسیژن‌رسانی کار نمی‌کند. بخش اورژانس پنجره ندارد و مردم برای روشنایی از فلاش گوشی خود استفاده می‌کنند. 

 خلیل الدگران، سخنگوی بیمارستان الاقصی ساعتی پیش اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مشغول ویران کردن سیستم بهداشتی در سراسر نوار غزه است. او می‌گوید در حالی که بیمارستان مملو از بیمار است، شهدا و مجروحان زیادی هنوز در خیابان‌ها هستند و جایی برای افراد بیشتر نیست. 

دفتر رسانه‌ای غزه که این جنایت را «وحشیانه» توصیف کرده، می‌گوید آمبولانس‌ها به دلیل شدت بمباران نمی‌توانند به منطقه برسند. در این بیانیه آمده است: «ما اشغالگران اسرائیلی و دولت آمریکا را مسئول کامل این جنایت فاجعه‌بار می‌دانیم که در آن خون ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه ریخته شد».

<div id="video-display-embed-code_19411840"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8751753/19411840?width=400&height=300"></script></div>

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما