شناسهٔ خبر: 67075315 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

قایدی رفت که رفت! با این حرف فقط بازیکنان استقلال را تحقیر کردیم/ گل‌محمدی و باقری را کنار گذاشتند ولی هیچ کدام دیگری را خراب نکرد/ ستاره المپیک اینجا ذخیره شد!

پیکشسوت تیم استقلال گفت: اینکه تیم بازیکن نداشت، حرفی واقعا بی‌منطق است و فقط بازیکنان را تحقیر می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

تیم استقلال در فصلی که جواد نکونام روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت نشست در حالیکه تا سه هفته مانده به پایان لیگ صدرنشین رقابت‌ها بود درنهایت قافیه را رقیب سنتی خود واگذار کرد و نایب‌قهرمان شد تا برخلاف اظهارات برخی از پیشکسوتان این باشگاه که به حمایت از نکونام پرداختند برخی دیگر از پیشکسوتان به مقام دومی استقلال انتقاد کنند.  

گزیده صحبت‌های رضا رجبی با فارس در درخصوص نایب قهرمانی استقلال در لیگ بیست و سوم را در زیر بخوانید:

  • {نایب‌قهرمانی استقلال} استقلال همیشه استقلال است و در هر شرایطی باید جزو مدعیان باشد. درگیری و مشکلاتی، اتفاقات بین مربی و مدیران، حرف‌هایی که زده شد، کارهای بی قانونی، قراردادهایی که بسته شده، مسائل مالی و...دستاورد استقلال بود. به قول کشتی گیران؛ مدال دست خودمان بود و آن را انداختیم. اگر استقلال نساجی را می‌برد نیازی به این حرف‌ها نبود. برعکس پرسپولیس بهتر کار کرد و در ۲ بازی، ۷ گل زدند.
  • {آمدن هلدینگ} هنوز هم که هنوز است باشگاه پراز بدهی است. ۷۰۰ میلیارد پول آمد و معلوم نیست چه اتفاقی افتاد؟ الان که هلدینگ مالک باشگاه شده و پول مردم در اختیارش است، باید نظارتشان را برای هزینه‌ها بیشتر کنند. ضمن اینکه بالا تا پایین باشگاه باید تغییر پیدا کند. در غیر این صورت اوضاع فصل جدید از فصل قبل بدتر خواهد شد با اینکه منابع مالی بهتری فراهم شده است.
  • {از دست رفتن قهرمانی در فاصله ۳ هفته به پایان مسابقات لیگ} استقلال از اول فصل هم قهرمان وار بازی نمی‌کرد. اینجا نه فولاد است نه پاس، استقلال هواداران زیادی دارد و همیشه در مسابقاتش ۴-۳ گل از نظر ذهنی جلو بوده است اما امسال تیم خلق موقعیت کمی داشت. خیلی از بازی‌هایی که دیدم را با موقعیت کم و یک گل بردیم. گفته بودم که استقلال با این مساوی‌ها قهرمانی را از دست می‌دهد و در آخر هم دیدیم که در قائمشهر این اتفاق افتاد.
  • {وحدت پرسپولیسی‌ها} پرسپولیس ۳ گل می‌خورد ۴ گل می‌زند و ۳ تا دیگر هم نمی‌زند. درخانه تیم خوب شمس آذر، ۳ گل زدند چون وحدت تیمی را حفظ کردند اگر هم اختلافی بود عیان نشد. به عنوان مثال بیشترین مشکلات را در زمان یحیی گل محمدی داشتند. چرا در تیم رقیب این اتفاقات نیفتاد؟ گل محمدی و باقری را کنار گذاشتند ولی هیچکدام دیگری را خراب نکرد.
  • {استقلال بازیکن داشت} اینکه استقلال بازیکن نداشت، حرفی واقعا بی‌منطق است. ملوان و شمس آذر چه بازیکنانی داشتند؟ نباید فرار رو به جلو کنیم. با این حرف، فقط بازیکنان را تحقیر می‌کنیم. در هر پست چند ملی پوش و بازیکن خوب بودند. دروازه‌بان ملی پوش داشتیم. محمدی را گرفتیم. تورانیان از بهترین بازیکنان تیم المپیک ما بود که اینجا ذخیره شد. بلانکو، ماشاریپوف و سیلوا را داشتیم ولی موقعیت نمی‌توانستیم ایجاد کنیم. خودم نوع تمرینات را دیدم که وضعیت را نشان می‌داد. شما مگر می‌توانید بدون کار تمرینی خوب به زمین بروید، مدام در حاشیه و دعوا باشید و موفق شوید؟ بروید نظرسنجی‌های مردم را ببینید که درصد بالایی از آن‌ها راضی نیستند.
  • {تاثیر اشتباهات داوری} حالا بگوییم آن گل آفساید بود و... ما هم وقتی بازی می‌کردیم خیلی اتفاقات به ضررمان بود ولی تیم‌مان قدرتمند بود. داور چه کار می‌خواست انجام بدهد؟ وقتی موقعیت ایجاد کنید و بزنید چه کاری از داور بر می‌آید؟ اگر استقلال خوزستان بلد بود بازی را کنترل کند، داور چکار می‌توانست کند؟
  • {درگیری با نویدکیا} پرسپولیس تا آخرین لحظه با انرژی و با حوصله بازی می‌کرد. من هم فوتبال را بلدم و مدرک پرولایسنس مربیگری دارم. از زمانیکه اوسمار آمد تیمش یک شیوه‌ای داشت و نشانه‌هایش را می‌دیدیم. مگر می‌شود یک تیم از اول فصل با مدیریت، با رقیب و حریفان درگیری داشته باشد و به موفقیت برسد؟ ما حتی با نویدکیا که یک مربی آرام است هم درگیری داشتیم!
  • {تاثیر جدایی بازیکنانی مانند محبی و قایدی} قایدی رفت که رفت. مگر استقلال آنقدر کوچک است که با یک بازیکن انقدر به مشکل بخورد؟ حجازی، عادلخانی و مظلومی ۳ تفنگدار بودند که از تیم ما به شهباز رفتند. چه اتفاقی افتاد؟ با یک تیم جوان تر بازی کردیم. همه را بردیم. ننشستیم عزا بگیریم. کارمان را کردیم، مربی کار خودش را کرد و تیم قهرمان شد.
  • {تاثیر قدرنشناسی} قدرنشناسی هم در خیلی جاها تاثیر دارد و این مساله هم در از دست رفتن قهرمانی نقش داشت. برخی مواقع خدا هم اجازه نمی‌دهد یک اتفاق بیفتد و آن نیروی برتر وارد می‌شود. اگر این جمله که "صداقت نخ طلایی است که قلب‌ها را به هم پیوند می‌دهد" سرلوحه کار در استقلال بود، این اتفاقات نمی‌افتاد. خدا به آن مجموعه که همدل‌تر است بیشتر کمک می‌کند. مگر می‌شود با یک بازی معمولی به صدر جدول برسید و آن را با همین روش از دست بدهید و سپس بگویید این نایب قهرمانی از قهرمانی بالاتر بود؟ اگر اینطور است پس چرا ناراحت هستند؟ از چند هفته قبل می‌گفتند ما قهرمان واقعی هستیم.

بیشتر بخوانید: به پرسپولیس تبریک نگفتم ولی الان که قراردادم تمام شده از قهرمانی تیمم خیلی خوشحالم/ مگر می‌شود به تیم ملی فکر نکنم!

نظر شما