شناسهٔ خبر: 67075234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشرف سالانه ۱۵۰ هزار هندی به حرم مطهر رضوی

نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان، گفت سالانه ۱۵۰ هزار ارادتمند به حضرت رضا(ع) از کشور هند به زیارت این امام همام مشرف می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان‌نیوز، آیت الله مهدی مهدوی پور گفت: 40 میلیون شیعه هندی برای سفر به مشهد عطش دارند که لازم است برای تشرف آنان به حرم مطهر برنامه ریزی شود.

وی در ادامه ضرورت ارتقای دانش و اطلاعات مسلمانان هند را، اجتناب ناپذیر دانست و پیشنهاد کرد: سالانه نشست‌های امام رضا(ع)شناسی در شهرهای هند برگزار شود. در هندوستان، شور و ارادت به حضرات ائمه معصومین(ع) موج می‌زند و شیعیان این شبه قاره، تشنه بهره‌مندی از آموزه‌های دین آخرین پیامبر خدا هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان وضعیت شیعیان هند را مطلوب توصیف کرد و یاد آورشد:20 هزار مسجد در سرزمین وسیع هندوستان امور عبادی شیعیان را سروسامان می دهند.

به گفته وی، 860 امام جمعه در این کشور، کارهای مربوط به اندیشه‌ورزی و تفکرات دینی را ساماندهی می‌کنند و در خدمت شیعیان هستند.

مهدوی‌پور در ادامه از وجود 45 هزار حسینیه در هندوستان خبر داد و آن را نشانه شور حسینی در هند دانست که مراسم پراحساسی را در ایام عاشورا و اربعین برگزار می‌کنند. 

نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان تعداد مسلمانان اهل سنت در هند را 200 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: حس تعاون و برادری و محبت بین مسلمانان در این کشور مثال زدنی است. 

وی، تاثیر انقلاب اسلامی بر افکار شیعیان هندی را پررنگ توصیف کرد و از سفر سالانه 150 هزار شیعه هندی به مشهد به عنوان نقطه عطف یاد کرد؛ همچنین ورود پرچم حرم امام رضا(ع) به هند را آیینی معنوی ذکر کرد که هر سال با ارادت خاصی در هند برگزار و مردم مراتب اخلاص خود را به فرزند پیامبر(ص) ابراز می‌دارند.

مهدوی پور سرمایه گذاری معنوی برای رشد اندیشه و اطلاعات دینی مردمان ساکن در سایر کشورها را بسیار تعیین کننده دانست. 

انتهای پیام/282

نظر شما