شناسهٔ خبر: 67075229 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اجرای 90 کیلومتر عملیات میکرو داکت گذاری | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل به صورت میدانی از عملیات اجرایی پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر اردبیل بازدید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل؛ فرهنگ اسماعیل زاده، معاون اداره‌کل و مهدی تراب نژاد، رئیس اداره بازرسی و نظارت بر برنامه های اداره‌کل، ضمن بازدید میدانی از پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر اردبیل، در جریان آخرین وضعیت این طرح زیرساختی قرار گرفتند.
سرداری با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها به منظور تقویت زیرساخت‌های ارتباطی استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: هم اکنون شهر اردبیل زیرتیغ فیبرنوری شرکت مبین نت به عنوان مجری طرح قرار گرفته و از آغاز طرح تا کنون از حدود 240 کیلومتر فیبرنوری پیش بینی شده به میزان 60 کیلومتر حفاری و 90 کیلومتر عملیات میکروداکت گذاری اجرایی شده است. 
وی افزود: همچنین در ادامه اجرای عملیات پروژه فیبرنوری FTTx، تعداد 40 مورد هندهول و 33 مورد FAT نصب شده است.
مدیرکل ارتباطات استان اردبیل با اشاره به اینکه ارائه بیش از 150 هزار پوشش فیبرنوری تا پایان سال 1404 توسط شرکت مبین نت برای شهروندان، سازمان های دولتی، مراکز آموزشی، واحدهای صنعتی و کسب وکارها در اردبیل هدفگذاری شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای کامل این طرح همشهریان اردبیلی با ارائه درخواست به شرکت مذکور می توانند از این فناوری استفاده کنند.
سرداری تصریح کرد: با تلاشهای صورت گرفته شده به غیر از شهر نیر که پروژه فیبرنوری آن به بهره برداری رسیده، در شهر اردبیل این پروژه در دست اجرا است.
به گفته وی در شهرهای اصلاندوز، مغانسر، آلنی، عنبران، آبی بیگلو و کورائیم نیز تفاهم نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها توسط شهرداری ها و شرکت مبین نت امضاء شده است که به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

نظر شما