شناسهٔ خبر: 67075053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کشور: توسعه کشت گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد

شهرکرد – ایرنا – وزیر کشور گفت: توسعه گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری باید به عنوان اصل مهمی در این استان مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بروجن افزود: کشت گلخانه‌ ای به عنوان سیاست محوری در بخش کشاوزری چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود اما باید محصولی کشت شود که بیشترین سود را عاید کشاورزان کند.

وی با اشاره به تولید محصول سیب‌زمینی به عنوان کشت غالب در شهرستان بروجن اضافه کرد: برای اینکه محصول سیب زمینی تولیدی روی دست کشاورزان نماند و یا مجبور به فروش محصول خود با قیمت ناچیز نشوند، باید زنجیره ارزش این محصول در چهارمحال و بختیاری تکمیل شود.

وی با تاکید براینکه اتاق اصناف باید جنس مورد نیاز مشتریان را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کرد که در کنار منفعت مردم، اصناف نیز دچار ضرر و زیان نشود.

وزیرکشور گفت: اتاق اصناف ضمن کنترل قیمت باید بتواند قیمت را در حد معمول نگه‌ دارد.

وحیدی همچنین بر ضرورت تقویت حمل و نقل برون شهری و همچنین ایجاد ایستگاه ایست و بازرسی برای کنترل ماشین‌های شوتی‌ها تاکید کرد.

تامین آب پایدار مهمترین دستاورد دولت سیزدهم برای مردم بروجن

فرماندار بروجن در ادامه گفت: بهره‌مندی نیمی از مردم شهرستان از نعمت آب پایدار و بهداشتی بعد از ۱۷ سال مهمترین دستاورد دولت سیزدهم در این شهرستان است.

فتاح کرمی بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه شهر بلداجی با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، تصفیه خانه شهر فرادُنبه با ۷۵۰ میلیارد ریال و احداث و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر سفیددشت را از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در شهرستان بروجن عنوان کرد.

وی بهره‌برداری از سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ در شهرهای فرادنبه، بروجن و منطقه گردشگری چغاخور بخش بلداجی و ارتقای دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان شهرستان بروجن معرفی کرد.

فرماندار بروجن در خصوص نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: این طرح در حال حاضر در تمام شهرهای این شهرستان فعال است و احداث ۶۰۰ واحد مسکونی در شهر بروجن بخشی از این پروژه‌های در دست احداث است.

وی اضافه کرد: همچنین در شهرهای فرادنبه، سفید دشت، گندمان و نقنه نیز آماده سازی زمین در دستور کار است.

کرمی در خصوص طرح جوانی جمعیت نیز گفت: در زمان حاضر ۲۲۶ پلاک زمین در بروجن و ۳۰ پلاک در سایر شهرها اختصاص یافته و با پایان آماده سازی تا یک ماه آینده به متقاضیان تحویل می‌شود.

وی یادآور شد: افزون براین ۷۵۰ واحد مسکونی نیز در روستاها و شهرهای زیر۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان بروجن در حال ساخت است.

فرماندار بروجن با بیان اینکه این شهرستان پیشانی خشکسالی چهارمحال و بختیاری است افزود: توسعه گلخانه‌ها و تامین آب آشامیدنی سالم برای عشایر گندمان و بلداجی پس از ۴۵ سال با همت دولت سیزدهم از مهمترین دستاوردهای دولت در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بروجن محور ترانزیت شمال به جنوب است و وجود ترافیک سنگین گفت: کمک به قیر و آسفالت از مهمترین نیازهای این شهرستان برای تقویت زیرساخت جاده‌ای است.

به گزارش ایرنا، افتتاح سردخانه بروجن، بازدید از روند احیای قنات‌ها، افتتاح طرح‌های گلخانه‌ای، کشاورزی و پرورش ماهی ایرانچه و اردل از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در چهارمحال و بختیاری است.

وزیر کشور همچنین قرار است در این سفر با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دیدار می‌کند.

نظر شما