شناسهٔ خبر: 67074291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی آماده برگزاری انتخاباتی پرشور

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار خراسان جنوبی: استان، آماده برگزاری انتخاباتی پرشور است.

صاحب‌خبر -

 

خراسان جنوبی آماده برگزاری انتخاباتی پرشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آقای قناعت در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه باید دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با تمام توان به ستاد انتخابات، هیئت نظارت و و بازرسی کمک کنند گفت: مردم خراسان جنوبی در ۱۱ اسفند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود سرمای هوا رتبه دوم مشارکت در انتخابات را کسب کردند و ۸ تیرماه هم بار دیگر با حضور خود ولایت مداری و پایبندی به نظام را به اثبات خواهند رساند.

وی با اشاره به اینکه حماسه حضور مردم کشور و بویژه خراسان جنوبی در تشییع شهید رئیسی نشان دهنده سرمایه ملی، مردمی و اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است افزود: این قدردانی مردم از خادم خستگی ناپذیر خود سبب شده تا شهید رئیسی به عنوان یک الگوی مدیریت جهادی ولایت محور در کشور شناخته شود.

وی ولایت مداری، اخلاص، از خودگذشتگی، تمرکز بر عدالت محوری و اقدام و عمل را از ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم تاکنون خدمات بسیاری را در کشور انجام داده که نمونه‌ی آن را می‌توان در خراسان جنوبی در طرح‌های ساخت راه آهن و فعال بودن تمام قطعات آن، انتقال آب و خط انتقال گاز دشتک به نهبندان دید و این خدمات باید برای امید آفرینی و ایجاد نشاط، برای مردم تبیین شود.

طالبی رئیس ستاد انتخابات استان هم با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی با تمام توان برای برگزاری انتخاباتی پرشور با ستاد انتخابات استان همکاری کنند گفت: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات ممنوع است و مقامات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ برای هیچ کاندیدایی را ندارند و جرم محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه فعالیت کارمندان دولت در ساعات اداری در تبلیغات ممنوع است گفت: حضور گسترده مردم، رقابت سلامت و امنیت از مولفه‌های برگزاری انتخابات است و همه باید برای حضور گسترده مردم در انتخابات تمام تلاش خود را بکار بگیریم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان هم با اشاره به ابلاغ بودجه ۱۴۰۳، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در خصوص اعتبارات متمرکز ۱۴۰۳ که توزیع آن توسط وزارت خانه‌ها انجام می‌شود، پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا سهم استان وصول شود و نتیجه را به استاندار و نمایندگان استان در مجلس ارائه دهند.

آقای هاشمی با اشاره به اینکه مدیران از هم اکنون برای طرح‌های سال آینده پیش بینی‌های لازم را انجام دهند تا با کمک نمایندگان استان در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی اختصاص یابد از استاندار خواست در ارزیابی مدیران، جذب اعتبارات لحاظ شود.

آقای اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه روند اجرای طرح راه آهن بیرجند- قاین – یونسی به خوبی پیش می‌رود گفت: برنامه‌های شرکت برق در موضوع ناترازی برق سبب بروز مشکلاتی برای کشاورزان در چاه‌های کشاورزی شده که انتظار است آیین نامه کشوری در استان بر اساس شرایط استان بومی سازی شود.

حجت الاسلام سالاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز با اشاره به اینکه سال گذشته بی نظیرترین عید غدیر تاریخ رقم خورد گفت: امسال نیز مهمانی کیلومتری غدیر در بیرجند از میدان قدس تا میدان جانبازان و در شهرستان‌ها هم نظیر آن برگزار خواهد شد.

نظر شما