شناسهٔ خبر: 67074139 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد غدیر:

«کلام امیرالمومنین (ع)» برای حمایت از مردم فلسطین شعار دهه غدیر شد

ظریف‌منش گفت: ما برای حمایت از مردم مظلوم غزه و بیان اینکه ملت ایران و بسیاری از مسلمانان علاوه بر انگیزه‌های انسانی برای حمایت از مردم فلسطین بر مبنای منطق اعتقادی نیز عمل می‌کنند، کلام امیرالمومنین (ع) را شعار دهه برای خارج از کشور قرار داده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، اجلاس سالانه دبیران اجرایی استانی بنیاد بین‌المللی غدیر با حضور دبیران اجرایی نمایندگی بنیاد در استان‌ها برگزار شد.

در ابتدای این اجلاس که با هدف تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های بنیاد بین المللی غدیر برای استقبال و برگزاری ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت در ساختمان شهدای غدیر برگزار شد یاد و خاطره شهید آیت اللّه سیّد ابراهیم رئیسی رییس جمهور محترم و مغتنم و عضو فقید هیئت امناء بنیاد بین المللی غدیر، شهید آیت اللّه سید محّمد علی آل هاشم نماینده مقام معظم رهبری، امام جمعه تبریز و رییس نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در استان آذربایجان شرقی و شهید حسین امیر عبداللهیان رییس نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در وزارت امور خارجه و سایر شهدای خدمت گرامی داشته شد و سپس با توجه به تقارن دهه امامت و ولایت با اربعین شهدای خدمت و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تغییرات برنامه ها‌ی دهه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست آیت‌الله صدیقی دبیر کل بنیاد ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، کار برای امیرالمومنین و غدیر را کاری ارزشمند و درخورستایش دانست و با اشاره به آیات قران در مورد فضایل امیرالمومنین (ع)، غدیر را نقشه راه جامعه اسلامی و اهمیت آن را از جهت ولایت دانست و افزود: امامت به معنی کمال و جمال مطلق است و «غدیر» یک روز، زمان و حادثه تاریخی نیست بلکه یک جریان، مکتب و آموزه است.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر افزود: «غدیر»؛ ارایه الگو، سبک حکمرانی، معیار زندگی و سبک زندگی بشر است و خدمتگزاران این عرصه باید شکرگزار درگاه خداوند باشند.

سپس دبیران اجرایی سراسر کشور ضمن اعلان آمادگی استان خود برای اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت گزارش برنامه‌ها و ابتکارات استان خود را ارایه کردند.

در ادامه حسین ظریف منش قائم مقام دبیرکل و مدیرعامل بنیاد ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت بویژه رییس محترم جمهور شهید آیت الله رئیسی، گفت: با توجه به این حادثه جانسوز و با این نظر که دهه امامت و ولایت امسال با چهلم این عزیزان و با انتخابات ریاست جمهوری همزمان است طبیعتا این ایام با عطر نام و یاد این عزیزان برگزار خواهد شد.

 وی ضمن تقدیر از اهتمام استان‌ها برای بسیج مردمی و هماهنگ سازی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: ما با کسب نظرات صاحب نظران شعار امسال را «امیرالمومنین علیه السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی» قرار داده ایم. وظیفه همه ما اولا تمسک به امیرالمومنین (ع) یعنی افزایش معرفت نسبت به آن بزرگوار و عمل به آموزه‌های علوی به عنوان معیار زندگی و الگوی حکمروایی و ثانیا ابلاغ پیام رسول الله تا روز قیامت است. پیامی که جهان تشنه آن است و بحمدالله مردم ولایی و بصیر و فداکار ما پرچمدار و فداکاران عرصه گسترش آن هستند.

ظریف منش افزود: اسامی روز‌ها و محور‌های محتوایی را قبلا ابلاغ کرده ایم، اما با توجه به چهلم شهدای خدمت و برگزاری انتخابات، علاوه بر آنها برای هر روز یک محور تبلیغی را با تأکید بر ویژگی‌های اعتقادی و رفتاری شهدای خدمت و دعوت مردم برای انتخاب رییس جمهور اصلح بر اساس این مبانی اضافه کردیم به عنوان مثال روز دوم که روز ولایت، ضامن تحقق گام دوم انقلاب نامگذاری شده است بر شهدای خدمت و ولایتمداری تأکید دارد روز سوم روز ولایت و مردم‌سالاری دینی به موضوع شهدای خدمت و مردم داری، روز چهارم که با عنوان ایثار و دفاع از حریم ولایت نامگذاری شده است به عنوان شهدای خدمت و ایثار و روز هشتم که روز ولایت، بصیرت و استکبار‌ستیزی است به موضوع شهدای خدمت و استکبار‌ستیزی اختصاص دارد. در این روز مقابله با استکبار و در رأس آنها امریکای جنایتکار و حمایت از مردم غزه و اقدامات برجسته شهدای خدمت مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد غدیر گفت: به این ترتیب هم مفاهیم موجود در حقیقت غدیر مطرح می‌شود و هم یاد و نام شهدای خدمت با بیان ویژگی‌های آنان برای انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو در جامعه طرح می‌شود. برگزاری با شکوه این ایام و حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح با توجه به شاخص‌های بیان شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قدردانی از نعمت غدیر است.

وی افزود: البته ما برای حمایت از مردم مظلوم غزه و بیان اینکه ملت ایران و بسیاری از مسلمانان علاوه بر انگیزه‌های انسانی برای حمایت از مردم فلسطین بر مبنای منطق اعتقادی نیز عمل می‌کنند کلام امیرالمومنین (ع) را شعار دهه برای خارج از کشور قرار داده ایم که: «کونوا للظالم خضما و للمظلوم عونا.»

در خاتمه این اجلاس ضمن تقدیر از دبیران نمونه و فعال کشور، دبیران جدید بنیاد بین المللی غدیر در استان‌های ایلام، البرز و سیستان و بلوچستان احکام خود را دریافت و رسما به عنوان دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان متبوع شروع به فعالیت نمودند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما