شناسهٔ خبر: 67073985 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

خبر بد برای استقلال: جدایی موقت ماشاریپوف!

ورزش سه

جلال الدین ماشاریپوف برای دومین بار اعلام کرد که قصد دارد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بدون شک جلال الدین ماشاریپوف یکی از ستاره‌های استقلال در نیم فصل دوم لیگ قبل بود. بازیکنی که در نقل و انتقالات زمستانی به جمع شاگردان نکونام اضافه شد و عملکرد قابل توجهی در بخش هجومی آبی‌ها داشت و دو مرتبه نیز موفق به گلزنی شد و یکبار نیز پاس گل داد.

تیم ملی ازبکستان روز گذشته و روی پاس گل این بازیکن به پیروزی رسید. در دیداری از دور گروهی رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، ازبک‌ها در زمین خود توانستند با نتیجه سه بر یک از سد ترکمنستان گذشته و به رقابت خود با ایران برای کسب صدرنشینی گروه ادامه دهند.

اما نکته‌ای که درخصوص ستاره ازبکی استقلال وجود دارد، احتمال غیبت او در تمرینات پیش فصل است. ماشاریپوف در آخرین تمرین ازبک‌ها پیش از دیدار با ترکمنستان و درخصوص حضور در المپیک گفته بود: ما هرگز برای خدمت به وطن عقب نخواهیم نشست. اگر چنین فرصتی به من داده شود، حتما می‌روم؛ چه المپیک و چه مسابقات جهانی.

نکته مهم این است که ستاره ازبکی آبی‌ها، این صحبت‌ها را در نشست خبری پس از بازی نیز تکرار کرد. او گفت: بعد از اینکه تیم ملی به المپیک رفت، نامه‌ای به باشگاه من (استقلال) فرستادند که قصد دارند ماشاریپوف را به فرانسه ببرند و می‌خواهیم با این موضوع به شما تذکر بدهیم. نه تنها من، بازیکنان دیگر هم می‌خواهند بروند. همیشه امکان حضور در المپیک وجود ندارد و این رویای ماست. علاوه بر این، این دیدار‌ها در ورزشگاه خانگی باشگاه پاریس سن ژرمن برگزار خواهد شد. چنین موقعیت‌های تاریخی نادر است، مانند زمانی که من با رونالدو بازی کردم. فقط من می‌توانم به چنین فرصت‌های تاریخی دست پیدا کنم. (می خندد). مشکلی از طرف باشگاه من نیست. به مربی‌ام (نکونام) می‌گویم هر شرایطی که باشد، اگر مرا دعوت کنند، به المپیک می‌روم.

در صورتی که ماشاریپوف کشورش را در المپیک همراهی کند، او باید راهی اردوی تیم ملی ازبکستان شود و در آخرین بازی‌های دوستانه نیز حضور یابد. ضمن اینکه نخستین بازی ازبک‌ها در المپیک باید در تاریخ سوم مرداد و برابر اسپانیا برگزار شود. آخرین بازی مرحله گروهی نیز ۹ مرداد به انجام می‌رسد.

از آنجایی ازبکستان شانس صعود به مرحله بعد را نیز دارد، حضور آن‌ها در دور یک چهارم نهایی محتمل به نظر می‌رسد که این مسابقه نیز برای تاریخ دوازدهم مرداد برنامه ریزی شده است. این بدان معناست که پس از یک فصل فرسایشی و سخت برای ماشاریپوف، او حداقل تا اواسط مردادماه درگیر بازی‌های تیم ملی المپیک ازبکستان خواهد بود و از آنجایی که گفته می‌شود لیگ برتر در دهه نخست شهریور آغاز می‌شود، این یعنی او مدت زمان کمی برای استراحت خواهد داشت و تمرینات پیش فصل را نیز از دست خواهد داد.

با فرض اینکه تیم المپیک ازبکستان نهایتا در دور یک چهارم نهایی حذف شود، ستاره ازبکی آبی‌ها تا شروع فصل جدید کمتر از یک ماه زمان برای استراحت خواهد داشت و طبیعتا او نمی‌تواند پس از پایان المپیک و بدون استراحت، به تمرینات پیش فصل اضافه شود. به هر شکل باید دید که واکنش باشگاه استقلال در این زمینه چه خواهد بود. غیبت ماشاریپوف در تمرینات بدنسازی قبل از آغاز فصل نمیتواند خبر خوبی برای آبی‌ها باشد.

نظر شما