شناسهٔ خبر: 67073809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

در رسانه| فعالیت ۱۶۵ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان شرقی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر امر پیشگیری و توانمندسازی مدد جویان این مجموعه گفت: در راستای توجه به مسائل روانشناختی و خانواده در حال حاضر ۱۶۵ مرکز مثبت زندگی در سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،فرگل صحاف، پنجشنبه، در دومین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت گفت: ۶۵۲۰۶ پرونده در اختیار مراکز مثبت زندگی قرار گرفته  و بااعتبار سالانه ۶۰ میلیارد تومان از این مراکز خرید خدمت انجام شده است.


وی، تعداد کل مددجویان تحت پوشش این اداره کل را ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار در استان اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل ۵.۷۸ درصد سهم کشور است.


صحاف اظهار کرد:اداره کل بهزیستی بابیش از ۵۲ فعالیت کلی از یک سازمان حمایتی صرف به مجموعه ای تخصصی با نگاه علمی ، مردمی و با محوریت شفاف سازی و توانمندسازانه کردن فعالیتها تبدیل شده وماموریت های گسترده ای اعم از ارائه خدمات توانبخشی، حمایت طلبی، مشارکت اجتماعی و برنامه های پیشگیرانه و مداخله گر را بر عهده دارد.


وی از تدوین سند پیشگیری از خشونت با همکاری نهادهای مرتبط خبر داد و افزود: در کنار تدوین سند پیشگیری از خشونت، سند پیشگیری از خودکشی با همکاری نهادهای مرتبط و اقدام بر اساس برش ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی عملیاتی شده است.


مدیر کل آذربایجان شرقی وجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را ضروری دانست و گفت: یارانه  پیشگیری، درمان و کاهش آسیب  اعتیاد   ۱۵ میلیارد تومان بوده است که تلاش کردیم با برنامه های بنیادی به این مسئله بپردازیم.


وی افزود: در حال حاضر ۶۷ مرکز درمان و بازتوانی معتادین با ۲۶ هزار و ۲۶۰ خدمت گیرنده در استان مشغول ارائه خدمت است.


صحاف خانه دار کردن مددجویان بهزیستی را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت:تحقق بیش از ۱۴۳  درصدی تعهدات تامین مسکن در سال ۱۴۰۲  از شاخص‌ترین اقداماتی بود که در حوزه مسکن عملیاتی شد و از ابتدای نهضت مسکن (سال ۹۰) تا کنون ۹۱۷۵ مسکن ساخته وتحویل مددجویان شده است.

نظر شما