شناسهٔ خبر: 67073799 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

"زماهان" از مدار سود دهی خارج شد

سود انباشته ارائه‌‎شده مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در پایان دوره یک ساله منتهی به آذرماه ۱۴۰۲ با کاهش ۷۸ درصدی به مبلغ ۱۳ میلیارد تومانی رسید.

صاحب‌خبر -

بورس نیوز:

شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در گزارش صورت‌های مالی سال مالی منتهی به پایان آذرماه ۱۴۰۲ مجموع درآمد عملیاتی خود طی این دوره یک ساله را برابر با ۳۳۲ میلیارد تومان به سهامداران خود اعلام کرد که این میزان درآمد به ثبت رسیده نسبت به پایان سال مالی گذشته رشد ۱۶ درصدی را به همراه داشت.

زماهان در مدت زمان یک ساله میزان درآمد عملیاتی خود را از فروش محصولات مرغ گوشتی زنده و جوجه یک روزه گوشتی به دست آورد که هر کدام به ترتیب ۱۰۷ میلیارد تومان و ۲۲۵ میلیارد تومان برای شرکت آورده داشته است.

این شرکت در پایان دوره یک ساله خود زیان عملیاتی ۱۲ میلیارد تومانی از عملکردش بر چای گذاشت و این در صورتی است که در سال مالی گذشته این مبلغ با سود ۳۷ میلیارد تومانی همراه بوده است.

هزینه‌های مالی مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در پایان آذرماه بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان شناسایی شد که با توجه به مبلغ ثبت‌شده در سال گذشته با رشد ۲۰۸ درصدی مواجه بود.

زیان خالص این شرکت در پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۲ میلیارد تومان به ثبت رسید. زماهان در سال گذشته با عملکردی رو به رشد همراه بود و سود خالص ۳۷ میلیارد تومانی را از خود بر جای گذاشت. زماهان در این دوره سالانه در ازای هر سهم ۱۹۵ ریال زیان خالص شناسایی کرد.

صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان آذرماه ۱۴۰۲

"زماهان" در گزارش صورت‌وضعیت مالی یک ساله خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۴۷۹ میلیارد تومان ارائه کرده که رشد ۹ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بود و بیشترین دارایی در اختیار بخش «دارایی‌های ثابت مشهود» با ۱۶۸ میلیارد تومان بود که نسبت به پایان سال گذشته ۲ درصد اُفت را شاهد بود. 

طی این دوره یک ساله منتهی به آذرماه ۱۴۰۲ میزان سرمایه "زماهان" مبلغی بالغ‌بر ۱۱۳ میلیارد تومان اعلام شد که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقی‌مانده و همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در پایان دوره یک ساله منتهی به آذرماه ۱۴۰۲ با کاهش ۷۸ درصدی به مبلغ ۱۳ میلیارد تومانی رسید.

 همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت "زماهان" در پایان دوره یک ساله میاندوره‌ای منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۳۲ میلیارد تومان شناسایی‌شده، درآمد‌های این شرکت از فروش محصولات بازار داخلی به‌دست‌آمده و عمده‌ترین درآمد کسب‌شده از فروش محصولات مربوط به جوجه یک روزه گوشتی بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :

نظر شما