شناسهٔ خبر: 67073729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

افتتاح نمایشگاه ، برگزاری کارگاه و رونمایی از آثار فاخر در هفته صنایع دستی گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری بیش از ۵۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته صنایع دستی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

افتتاح چندین نمایشگاه، کارگاه و رونمایی از آثار فاخر در هفته صنایع دستی گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا ئ سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: با آغاز هفته صنایع دستی از ۱۶ خرداد، بیش از ۵۰ برنامه در گیلان برگزار شده که برپایی نمایشگاه صنایع دستی در رشت، آیین احیای نساجی سنتی گیلان با محوریت رشته منسوخ شده قدک بافی و دارایی بافی، افتتاح نمایشگاه تخصصی - ترویجی چادرشب قاسم آباد، مراسم تجلیل از هنرمندان برتر چادرشب بافی و کارگاه چادرشب بافی در موزه نساجی گیلان بخشی از برنامه‌های هفته صنایع دستی در گیلان است.

وی افزود: افتتاح کارگاه خراطی و فروشگاه صنایع‌دستی، رونمایی از کهن‌ترین صنایع‌دستی گیلان مانند ابزار‌های سنگی کشف شده از غار دربند رودبار، آیین تجلیل از پیشکسوتان، هنرمندان، کارآفرینان برتر حوزه صنایع دستی و دریافت کنندگان مهر اصالت و همچنین تاییدیه اثر فاخر بازرگانی، بخش دیگری از برنامه‌های هفته صنایع دستی در گیلان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در خانه فرهنگ و هنر رشت در این مدت، گفت: به همین مناسبت، از آثار فاخر رشتی دوزی در پیاده راه فرهنگی رشت رونمایی می‌شود.

ولی جهانی همچنین از برپایی مسابقه عکاسی ویژه صنایع دستی و برگزاری جشنواره توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی در این هفته خبر داد.

۱۸ تا ۲۶ خرداد در تقویم کشور با عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده است.

نظر شما