شناسهٔ خبر: 67073648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی استان با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

عیسی فتحی

سرپرست، معاونان و برخی جهادگران جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گزارشی ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این دیدار با اشاره به توانمندی و افتخارآفرینی جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف، گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که دستاوردها و اقدامات شاخصی در سطح ملی و بین‌المللی برای کشور داشته است.

وی اظهار کرد: افزایش جمعیت و فرزندآوری یک فرصت ارزشمند برای کشور است که باید به این مسئله در کشور و استان توجه شود. طبق بررسی‌های انجام‌شده هر جا رفاه و امکانات بیشتر است، فرزندآوری و ازدواج کمتر است و هر جا امکانات و رفاه کمتر است، فرزنداوری و ازدواج بیشتر است.

حسینی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مهمی که جهاد دانشگاهی برای کمک به جوانی جمعیت و درمان زوج‌های نابارور دارد، می‌تواند در این رابطه نقش مهمی ایفا کند. ضرورت دارد دانشگاه‌ها و مراکز علمی مانند جهاد دانشگاهی وجود تناقض‌ها در زمینه فرزندآوری و ازدواج را بررسی کنند و برای حل آنها راهکارهای لازم را ارائه دهند.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد ارزشمند انقلابی و علمی نقش بسزایی می‌تواند در زمینه رفع مشکلات و توسعه جامعه در استان و کشور داشته باشد. جهاد دانشگاهی می‌تواند در راستای پیوند علم و صنعت و زندگی مردم در بخش‌های مختلف از جمله توسعه و پیشرفت، ارتقای فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی گام‌های مثبت و ارزشمندی بردارد.

حسینی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به سوابق و عملکردی که در زمینه مهارت‌آموزی و آموزش دارد، می تواند درباره اشتغالزایی استان نقش مهمی ایفا کند.

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی استان با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

صاحب سروش‌فر، سرپرست جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: جهاد دانشگاهی اقدامات شاخص و مهمی انجام داده است که در داخل و خارج کشور حرف برای گفتن دارد. این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در استان فعالیت دارد و آماده‌ایم با تعامل و همکاری بیش از پیش با دستگاه‌های مختلف گامی در راستای توسعه و پیشرفت استان برداریم و کارهای بر زمین مانده استان را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از پنج ماموریت جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی است، اظهار کرد: یک کارخانه تولید پنج آفت‌کش و پنج آنتی‌بیوتیک گیاه پایه را شروع کرده‌ایم که حدود دو سال است با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به‌دلیل کمبود اعتبار بلاتکلیف مانده است.

او بیان کرد: تاکنون برای این کارخانه حدود ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل و بهره‌برداری حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. همچنین با توجه به نیاز استان و وجود خلأ، اقدام به راه‌اندازی مرکز درمانی تخصصی با محوریت آزمایشگاه ژنتیک در استان کرده‌ایم که برای رفع این مشکل در استان نیاز به اعتبار و حمایت مسئولان استان داریم. علاوه بر این، راه‌اندازی مرکز درمان سرطان سینه و پستان زنان در استان نیاز به کمک دارد.

سروش‌فر افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی آماده تعامل و همکاری بیش از پیش با دستگاه‌های اجرایی و دولتی است.

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی استان با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی استان با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام

نظر شما