شناسهٔ خبر: 67073296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هوای ناسالم کلانشهر مشهد در عصر ۱۹ خرداد

هوای کلانشهر مشهدعصر امروز ۱۹ خرداد ناسالم است.

صاحب‌خبر -

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ نوزدهم خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد  هوای این کلانشهر بر اساس شاخص میانگین هوای ۲۴ ساعته ۵۱‌ ای کیو آی  و در وضع هشدار برای گروه‌های حساس است.هوای این کلانشهر بر اساس شاخص لحظه‌ای هوا  نیز  هم اکنون  ۵۹‌ای کیو آی  و در وضع هشدار برای گروه‌های حساس است.


به شهروندان توصیه شده است:

تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده و  کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی -ریوی از تردد غیر ضروری در شهر اجتناب کنند.

 رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است. شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد. شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

نظر شما