شناسهٔ خبر: 67073265 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

فرماندهان ارتش درگذشت همسر شهید صیاد شیرازی را تسلیت گفتند

فرماندهان ارتش در پیام‌های جداگانه درگذشت همسر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدسآنلاین، پس از درگذشت همسر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، فرماندهان ارتش با صدور پیام‌های جداگانه ای درگذشت او را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، به‌مناسبت درگذشت «عفت شجاعی» همسر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی آمده است: درگذشت مادری مومنه و پرهیزکار، همسر مکرمه و گرامی امیر سرافراز و فرمانده مومن و شجاع، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی موجب تالم و تاثر فراوان گردید. اینجانب مصیبت درگذشت این همسر فداکار را به ملت شریف ایران اسلامی و خانواده محترم شهدا و بیت مکرم شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و فرزندان و همه بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.

در ادامه این پیام آمده است: شهید صیاد شیرازی مردی از تبار غیرت و شهامت بود که رضای خدا و دعوت بنده برگزیده‌اش را برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی اجابت نمود و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل از سرزمین‌های داغ خوزستان تا گردنه‌های برافراشته کردستان تا پای جان بر سر ارزش، آرمان و میثاق با ولایت ایستادگی و رشادت کرد و در پایان با پیوستن به خیل یاران شهیدش مصداق عینی «رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ» گردید و به درجات اعلی علیین «رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ» و فیض عظمای «فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً» و «عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» نایل آمد.

دریادار سیاری در پیام خود تاکید کرد: بی تردید آن بانوی پاکدامن با حمایت‌های بی‌دریغ، صبوری و فداکاری خود در مجاهدت‌ها و ایثار شهید والامقام در سال‌های پیروزی انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس همراه و همدل بود و پس از شهادت ایشان با اعتقاد عمیق به آموزه‌های متعالی اسلام و در سایه ارادت قلبی و تعصی به حضرت فاطمه زهرا(س)، فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی و پیرو خط امام و رهبری تربیت نمود و تصویری درخشان از شیرزنان این مرز و بوم را بر صفحات تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد و یاد و نام نیکو از خود بر جای گذاشت.

در ادامه این پیام آمده است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و ادای احترام به ساحت ایمان و مقام صبر آن بانوی مومنه، از درگاه خداوند متعال برای مرحومه مغفوره علو درجات را مسئلت می‌نمایم. امید که به فضل الهی در جوار همسر شهیدش مشمول مغفرت و قرین رحمت ربوبی گردد.

پیام تسلیت فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت درگذشت همسر شهید صیاد شیرازی

در متن پیام امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش آمده است: خبر درگذشت همسنگر دوران خدمت، همگام مبارزات انقلابی و همسر فداکار شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، «عفت شجاعی»، پس از تحمل یک دوره بیماری، سبب دریغ و تأسف بسیار شد. فقدان این بانوی ارجمند که سابقه‌ مجاهدت و ایثار وی زبان‌زد خاص و عام است، موجب شده تا بار دیگر، نقش و جایگاه تأثیرگذار و والای زنان، در همدلی و همگامی با مجاهدان در راه آرمان‌های اسلام ناب محمدی و برپایی نظام ولایی، بیش از پیش برجسته شود.

در ادامه این پیام آمده است: اینجانب به نیابت از آحاد همکاران و همرزمانم در نیروی زمینی محوری و قهرمان، ضمن ابراز حزن و اندوه مجدد به مناسبت ضایعه غم‌انگیز درگذشت این بانوی مکرمه، از خداوند متعال برای ایشان درخواست غفران و رحمت واسعه الهی کرده و فقدان وی را به فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، خانواده مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران و تمامی همسران، خواهران و مادران معزز شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، تسلیت عرض می‌کنم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پیام خود آورده است: در پایان موجب امیدواری است که دیگر بانوان این مرز و بوم، با تأسی از سبک زندگی و پیروی از شیوه‌ زیست مؤمنانه و مخلصانه این بانوی گران‌قدر، قدم در راه عزت و تعالی نظام اسلامی و سرفرازی و افتخارآفرینی بیشتر کشور بردارند.

پیام تسلیت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: درگذشت بانوی فداکار، صبور و مومنه حاجیه خانم عفت شجاع، همسر شهید سرافراز ارتش اسلام، سپهبدعلی صیاد شیرازی موجب تأثر خاطر شد.

در ادامه این پیام آمده است: آن بانوی مکرمه در دلاورمردی ها و فرماندهی اثرگذار و تعیین کننده شهید والامقام صیاد شیرازی در ۸ سال دفاع مقدس و مسئولیت های پس از آن نقش موثر ایفا نمود و بعد از شهادت ایشان با تمسک به حضرت زینب(س)، در تربیت فرزندان و زنده نگاه داشتن یاد، منش و سیره آن شهید والامقام از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و الگوی بسیاری از همسران و مادران شهدا شد. ان شاالله آن بانوی مومنه با لطف و عنایات الهی با الگوی خود حضرت زینب(س) در بهشت برین همنشین خواهد بود.

در پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش آمده است: اینجانب در گذشت همسر مهربان و صبور شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را به خانواده بزرگ ارتش، فرزندان، بستگان و همرزمان آن شهید والامقام تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال، علو درجات و غفران و رضوان الهی برای آن بانوی مکرمه و صبرجمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می نمایم.

خانم عفت شجاع، همسر مکرمه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی فرمانده شجاع ارتش اسلام، صبح امروز ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ پس از یک دوره بیماری در بیمارستان چمران دارفانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست. مراسم تشیع آن مرحومه، صبح روز دوشنبه ۲۱ خرداد از درب منزل آن شهید والامقام برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما