شناسهٔ خبر: 67073089 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تروریست‌های جیش‌العدل آموزش‌دیده مراکز نظامی آمریکا بودند

جانباز حمله‌ تروریستی جیش‌العدل به سیستان و بلوچستان، تروریست‌ها را آموزش‌دیده مراکز نظامی آمریکا دانست و گفت: تروریست‌ها تک‌تیرانداز ماهری در آن‌جا داشتند. گروهِ آموزش‌دیده‌ای بودند. اکثریت کسانی که تیر خوردند کمر به پایین بودند. به قصد مجروحیت می‌زدند که طرف بیافتد و بعد از اینکه چند نفر برای کمک به او رفتند، آن‌ها را هم بزنند.

صاحب‌خبر -

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: گروهک تروریستی جیش‌العدل (جیش‌الظلم) ۱۶ فروردین سال‌جاری به چند نقطه از استان سیستان و بلوچستان حمله کرد که در این حمله تروریستی، بیش از ۶۰ نفر شهید و مجروح شدند که این حمله با دفاع نیرو‌های حافظ امنیت خنثی شده و تمام مهاجمان به‌هلاکت رسیدند.

«روح‌الله حیدری» یکی از پاسدارانی است که برای مقابله با حمله غافلگیرکننده گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» به پایگاه محلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده سرباز به راسک، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

وی در دیدار «سید محمدجواد هاشمی‌نژاد» دبیرکل بنیاد هابیلیان، به بازگویی نحوه حمله تروریست‌ها به مقر سپاه پاسداران در زاهدان پرداخت و اظهار داشت: یکی از ناراحتی‌های من این بود که در دقایق اولیه این حمله تیر خوردم. اولین نفری که آن‌جا تیر خورد من بودم. زمانی که تیراندازی شروع شد، به ما اعلام کردند که به مقر حمله شده است. من با ماشین به اتفاق یکی از دوستان رفتم که ببینم چه اتفاقی افتاده است. برای کسب خبر و شناسایی به سمت صدای تیراندازی رفتم. هنوز حجم آتش زیاد نبود و ما فکر نمی‌کردیم که چینش نیرویی دقیقی داشته باشند. به اولین دکل منطقه حفاظتی که رسیدیم، رفیق من رفت که ببیند نگهبان چه دیده است.

حیدری ادامه داد: در همان زمان، ماشین ما را به رگبار گلوله بستند و من در ماشین تیر خوردم. تیر به پهلوی من خورد و به ستون فقرات وارد شد. الان تیر کنار نخاع است. آن‌جا من از کمر به پایین فلج شدم. تنها کاری که توانستم انجام دهم این بود که خودم را از ماشین به بیرون انداختم و پشت ماشین پنهان شدم. آ‌ن‌جا تازه فهمیدیم که این حمله چقدر جدی و کارشان چقدر دقیق است. حدود یک ربع بعد من را به بهداری منطقه منتقل کردند و من از هوش رفتم.

وی با اشاره به تاکتیک عملیاتی تروریست‌ها برای گرفتن تلفات سنگین، گفت: اطرافیان می‌گفتند که تروریست‌ها راه‌های ورودی و خروجی را کمین زده بودند. تقریباً از ساعت ۱۲ شب که شروع شد تا ساعت ۸ صبح فردا هیچ راه خروجی نداشتیم. نه نیروی کمکی می‌توانست به ما اضافه شود و نه آمبولانس می‌توانست از آن‌جا خارج شود. من حدود ۸ ساعت در آن اتاق بهداری بودم که در حد کمک‌های اولیه و جلوگیری از خونریزی بود. یکی از دوستان ساعت ۱۰ در آخرین لحظات تیر خورد. خوشبختانه راه، ساعت ۹ باز شده بود. اگر ایشان به بیمارستان منتقل نمی‌شد، حتماً شهید می‌شد.

این جانباز عملیات تروریستی جیش‌الظلم گفت: شهید «حسن‌نژاد» تیر به سرش اصابت کرد و در همان لحظه به‌شهادت رسید. در نقطه‌ای هم قرار داشت که هر کسی می‌خواست برود تک‌تیرانداز او را می‌زد؛ ولی شهید «انتظاریان» مجروح شده بود و هنوز شهید نشده بود، دو نفر از نیرو‌ها که تیر خوردند، برای انتقال شهید انتظاریان بودند. بچه‌ها به او رسیدند و او را برگرداندند به عقب؛ ولی چون خونریزی بالایی داشت به‌شهادت رسید.

حیدری ادامه داد: شهید «سرسنگی» در لحظات آخر شهید شد. زمانی که راه باز شد، او با ماشین ضدگلوله نیروی انتظامی به عنوان راه‌بلد به منطقه آمد. ماشین را به رگبار بستند. عکس‌های ماشین را که دیده بودم، شیشه‌ها به دلیل اینکه ضدگلوله بود نشکسته بودند. معلوم نبود چطور از درب عقب تیراندازی کرده بودند و ایشان را به‌شهادت رساندند.

حیدری تروریست‌ها را آموزش‌دیده مراکز نظامی آمریکا دانست و گفت: من که خودم نبودم در صحنه؛ ولی آن‌طور که تعریف می‌کنند، تروریست‌ها تک‌تیرانداز ماهری در آن‌جا داشتند. گروهِ آموزش‌دیده‌ای بودند. اکثریت کسانی که تیر خوردند کمر به پایین بودند. به قصد مجروحیت می‌زدند که طرف بیافتد و بعد از اینکه چند نفر برای کمک به او رفتند، آن‌ها را هم بزنند. به سبک آمریکایی می‌جنگیدند. دو، سه تا سلاح پیشرفته آمریکایی هم داشتند. ما هفت، هشت سالی هست که درگیر این منطقه مرزی هستیم. سیستم حمله و عملکرد آن‌ها سیستم اشرار نبود. یک کار فرامنطقه‌ای بود. خدا را شکر در همان بدو ورود به مقر، نیرو‌ها با آن‌ها درگیر شدند و اجازه ندادند به مرکز برسند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما