شناسهٔ خبر: 67073003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان ملی مهاجرت ایران:

رویکرد دولت سیزدهم در مواجهه با اتباع خارجی فرصت محور است

کرج - ایرنا - معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت ایران گفت: نگاه دولت‌ها در گذشته به حضور اتباع و مهاجرین خارجی، «تهدیدمحور و عامیانه» بود، اما رویکرد دولت سیزدهم در این حوزه برخلاف رویه گذشته، «فرصت‌محور» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،  داوود معصومی  روز شنبه در همایش با عنوان "از خودباوری تا توانمندی افغانستانی ها" در کرج با اشاره به اینکه دشمنان از خلاءهای موجود سوءاستفاده می‌کنند افزود: بحث افغانستان‌ هراسی و تشویش اذهان مردم ایران و عملیات‌های روانی در این زمینه از جمله اقدامات دشمنان است.

معاون فرهنگی سازمان ملی ایران با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی اتباع در البرز یادآور شد: خدمات جمهوری اسلامی را با راهبرد فرصت محور نباید نادیده گرفته شود.

معصومی گفت: اساس و محور کار سازمان ملی مهاجرت بر پایه‌ دوستی استوار است و تلاش می‌کند تا به سمت اشتراکات و تمام وجوهات مشترک مذهبی، فرهنگی و اجتماعی حرکت کند.


وی افزود: اشتراکات بین ایران و افغانستان نقطه اتصال مهمی است و اکثریت مهاجرین خارجی کشور را افغان ها تشکیل می دهند.


دشمنان به دنبال تفرقه افکنی هستند
معصومی گفت: امروز باید هرچه بیشتر مراقبت داشت تا آب به آسیاب دشمن نریزیم چراکه آنان به دنبال تفرقه افکنی هستند.

معاون سازمان ملی مهاجرت ایران بیان کرد: هدف ما در حوزه اتباع، رفتن به سمت امت واحد اسلامی است و باید مراقب ترفندهای دشمنان در این زمینه از جمله ایران هراسی و افغان هراسی باشیم .

معصومی گفت: اتاق فکر دشمنان که سرمنشا آن رژیم غاصب اسرائیل است و عده ای وطن فروش در تلاش برای تفرقه هستند .

وی تاکید کرد: اتباع افغان و غیر افغان نیز بایستی گام به گام با مسوولان ایران همراه و همسو باشند، گول دشمنان را نخورند چراکه آنان با استفاده از بستر فضای مجازی به دنبال لطمه زدن هستند.

معاون سازمان ملی مهاجرت در ادامه به موضوع اربعین حسینی(ع) اشاره کرد ادامه داد: سامانه ای برای این مهم در سازمان راه اندازی شده است.

وی افزود: تمام تمهیدات برای هیات های مذهبی، موکب ها و سفر به کربلا پیش بینی شده است.

تلاش برای معرفی نخبگان افغان با رویکرد فرصت محوری 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز نیز در این همایش از برگزاری اولین نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی، نخبگان علمی فرهنگی، ورزشی اتباع خارجی البرز در حاشیه همایش «از خود باوری تا توانمندی افغانستانی‌ها» ساکن استان خبر داد.

سیروس دهقان شیری افزود : امیدواریم این نمایشگاه آغازی برای بر پایی هر ساله به منظور شناسایی و پایش زمینه‌های فعالیت و رشد استعدادهای مهاجرین باشد.

وی بیان کرد: بر این اساس در تلاش هستیم با معرفی هنرمندان و نخبگان افغانستانی، هم افزایی توانایی‌های مهاجرین، ایجاد انگیزه و فراهم کردن زمینه فعالیت‌های سازنده و اشتغال هنرمندان نگاه فرصت محور دولت را برای اتباع در استان اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه نمایشگاه از ساعت ۹ صبح روز شنبه نوزدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ الی ۱۲ ظهر در محل سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی میلاد کرج شروع به فعالیت کرده و بازدید نمایشگاه در بخش‌های فرهنگی، هنری، صنایع دستی، ورزشی و اجتماعی تا ساعت ۱۸ برای عموم آزاد می‌باشد.

در همایش از خودباوری تا توانمندی افغانستانی ها در کرج شماری از مادران شهید افغان نیز با در دست داشتن تصاویر شهید خود حضور داشتند.

نظر شما