شناسهٔ خبر: 67072982 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

معاندین و مسئله انتخابات؛ چرخش از تحریم به اثرگذاری معکوس - اکونی

اقتصاد ایران: یکی از راهبردهای کلان آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای هدف به ویژه کشورهای اسلامی منطقه غرب آسیا، اثر گذاری در سرکار آمدن دولت ضعیف، غربگرا، منفعل در برابر دستورات غرب ورژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- گروه سیاست: یکی از راهبردهای کلان آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای هدف به ویژه کشورهای اسلامی منطقه غرب آسیا، اثر گذاری در سرکار آمدن دولت ضعیف، غربگرا، منفعل در برابر دستورات غرب و رژیم صهیونیستی است.

چیزی که الگوهای مختلف آن در کشورهایی که خواست ملت آن‌ها خروج از زیر تازیانه‌های استکبار بود، انجام گردید و در برخی از کشورها دچار شکست بود. از مصر و یمن و عراق و لبنان و پاکستان گرفته است تا ونزوئلا و تونس و...

طبیعتاً شکست‌های متعدد غرب و رژیم صهیونیستی در سیاست‌های طراحی شده همه جانبه علیه جمهوری اسلامی و تغییر معادلات مفروض آن‌ها از انفعال کامل پس از شورش ۱۴۰۱ به اقتدار کامل جمهوری اسلامی در ۱۴۰۲ و تغییر وضعیت معادلات منطقه‌ای تحت سیاست مقتدرانه جمهوری اسلامی پس از طوفان الاقصی، نشان داد که جمهوری اسلامی نه با تحریم انتخابات، بلکه با تضعیف نتایج انتخابات قابلیت منفعل شدن و خروج از زمین بازیگری را دارد.

این مهم پس از شکست در انتخابات مجلس و برخلاف سیاست قطعی و مشهود معاندین در انتخابات ۱۴۰۲ که بر سیاست و راهبرد قطعی "تحریم انتخابات" تمرکز داشت، برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی شهادت ریاست جمهوری ایران و هیئت همراه دچار تحول جدی شد.

علی رغم گذشت ۱۰ روز از وارد شدن کشور به فضای جدی انتخاباتی، هیچ خط واضح و صریحی از معاندین و اکانت‌های وابسته به منافقین و رژیم صهیونیستی و شبکه‌های ماهواره‌ای دیده نمی‌شود.

۱- گروهک منافقین:
گروهک منافقین برخلاف تمام دوران عناد خود با جمهوری اسلامی، در اقدامی بسیار عجیب سکوت کامل در برابر انتخابات را در راهبرد خود قرار داده‌اند و تمرکز خود را بر تجمع ۹ تیر برلین قرار داده‌اند. در جلسه کادر گروهک نیز یکی از سران گروهک نسبت به شعار سرنگونی جمهوری اسلامی در چرخشی عجیب عنوان می‌کند که " ما هیچ گاه مدعی سرنگونی جمهوری اسلامی نبوده‌ایم و همواره از تغییر شرایط و مهیا کردن بستر برای امکان سرنگونی سخن گفته‌ایم"؛ خطی که نشان می‌دهند منافقین با استفاده از ظرفیت داخلی خود قرار است "تاثیر گذاری بر انتخابات" را به منظور سرکار آمدن دولتی ضعیف و آمریکایی با قابلیت سرکارآوردن جریان نفوذی و منافقین قرار دهد.

۲- جریان سلطنت طلبی:
در جریان سلطنت طلب نیز برخلاف مجلس، بحث ورود به مسئله انتخابات در حاشیه و اولویت چندم قرار دارد و ربع پهلوی تنها با یک توییت خنثی و با استفاده از هشتگ رسمی و قدیمی منافقین یعنی "سیرک انتخابات" به جای هشتگ تحریم انتخابات، عملاً یکی دیگر از پازل‌های تایید سناریو و خط معاندین پیرامون انتخابات را کامل کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما