شناسهٔ خبر: 67072938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

درخواست ۲۳۵ چهره مشهور فرانسوی برای فلسطین

جمعی از ۲۳۵ نفر از افراد مشهور عرصه فرهنگ و هنر فرانسه با امضای نامه‌ای از امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور اروپایی خواستند تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

صاحب‌خبر -

بیش از ۲۳۰ چهره مشهور فرانسوی با امضای نامه‌ای از امانوئل ماکرون درخواست کردند که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، جمعی از ۲۳۵ نفر از افراد مشهور عرصه فرهنگ و هنر فرانسه با امضای نامه‌ای از امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور اروپایی خواستند تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

امضاکنندگان در نامه خود یادآور شدند از اکتبر ۲۰۲۳، ساکنان غزه هر روز متحمل بمباران‌ها شده‌اند و تصاویر حملات اخیر به اردوگاه آوارگان در رفح، خواب را از سر هر انسانی می‌پراند. 

این هنرمندان و چهره‌های شناخته همچنین خاطرنشان کردند که از آن زمان، بمباران روزانه غزه باعث تلفات انسانی قابل توجهی شده است و حداقل ۳۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و دو میلیون نفر در غزه در معرض خطر قحطی هستند.

به گزارش شبکه TRT فرانسه، این هنرمندان تشدید خشونت را محکوم می‌کنند و درنامه خود به ماکرون نوشتند: شاهد یک نسل‌کشی واقعی، فیلم‌برداری شده و مستند هستیم که هر روزه روی پرده‌ها نمایش داده می‌شود و با وجود اعتراض بین المللی، اسرائیل همچنان به کشتار ادامه می دهد. دیگر زمان بحث نیست، زمان اقدام است و از فرانسه می‌خواهیم با به رسمیت شناختن کشور فلسطین موضعی روشن و انسانی در این باره اتخاذ کند».

چهره‌های فرانسوی با اشاره به اسپانیا، ایرلند و نروژ که اخیراً کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند، از این که چرا فرانسه به عنوان کشور حقوق بشر و روشنگری شناخته می‌شود، هنوز این تصمیم را نگرفته، ابزار شگفتی کردند.

«لئا سیدو»، «آدل اگزارکوپولوس» و فرانسوا سیویل» بازیگران فرانسوی به همراه چهره‌های دیگر از جمله «جوی استار»، «مالیک بنتالها»، «کاملیا جوردانا»،«ناول مدانی»، «گیوم حسن موریس» و «امیلی گومیس» از امضاکنندگان این نامه هستند.

از سوی دیگر کاربران فرانسوی با توجه به سکوت چهره‌های مطرح دیگر از جمله زین الدین زیدان، کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان در برابر فاجعه‌ای که در غزه رخ می‌دهد، خواستار مسدودسازی حساب‌های این چهره‌ها در فضای مجازی شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما