شناسهٔ خبر: 67072810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان طرح ملی سیمرغ کوه‌های ایران در شهرکرد

سید محمد موسوی با موفقیت به ۳۱ قله شاخص و مرتفع کشور صعود کرد و پایان پروژه ملی طرح سیمرغ کوه‌های ایران را به نام خود به ثبت رساند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: طرح سیمرغ کوه‌های ایران یک طرح ملی است که توسط فدارسیون کوهنوردی ایران، برای معرفی بلندترین قله هر استان طراحی و معرفی شده است.
علی همتیان  افزود: در طرح ملی طرح سیمرغ کوه‌های ایران، موسوی کارمندکوهنورد این واحد دانشگاهی به بلندترین و شاخص‌ترین قلل همه استان‌های کشور، چون قله دماوند، قله سبلان، قله هزا، قله قاش مستان ، قله خلنو ، قله کلونچی ، قله شاه البرز ، قله سیالان ، قله سنبران ، قله شیرکوه ، قله آتشفشانی تفتان ، قله شاهان کوه  و سایر قلل استان‌های دیگر صعود کرد.
همتیان گفت: در این طرح، کوهنورد به بلندترین قلل کوهستان‌ها و رشته کوه‌هایی، چون دنا، اشترانکوه، البرز، زاگرس، بینالود، سهند، سبلان، الوند، هزارمسجد و زردکوه نیز صعود کرده است.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود:کوهنوردان در این طرح، با فرهنگ گردشگری و ورزشی تمامی استان‌های ایران و هم‌چنین قله‌های مرتفع موجود در هر استان آشنا می‌شوند .

 طرح سیمرغ کوه‌های ایران به مجموعه صعود به ۳۱ قله‌ی بلند ایران در ۳۱ استان ایران با رعایت اهداف و موارد الزام این طرح اطلاق می‌شود.
طرح سیمرغ در سال ۹۵ توسط فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی به تصویب رسید. بر اساس طرح سیمرغ کوهنوردی، افرادی که بر مبنای اهداف و شرایط لازم مطرح‌شده توسط فدراسیون در هر زمانی بتوانند به این مجموعه قلل صعود کنند و مدارک و مستندات لازم را به فدراسیون ارائه کنند مفتخر به دریافت نشان سیمرغ کوهنوردی هستند.
سید محمد موسوی هم گفت: من توانستم این طرح را در مدت ۴ سال با توجه به محدودیت شرایط آب و هوایی هر قله در فصل خاص خودش، هماهنگی با فدراسیون کوهنوردی و گرفتن مجوز صعود انجام دهم. گرچه کسب جایزه سیمرغ کوه‌های ایران نیازمند پیمودن مسیر طولانی و سخت صعود به قله‌های بلند است، اما با تلاش بسیار این کار را به سرانجام رساندم و در آخرین صعود خود که در ۱۵ خرداد۱۴۰۳ به قله شاه البرز که یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین مسیر‌های صعود در بین سایر قلل است این طرح را با موفقیت به اتمام برسانم.
 محمد موسوی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مواد و متالورژی است.وی نیز نویسنده و شاعر است و دارای دو مجموعه شعر است، کتاب شعرش با عنوان گوگرد نیز سال گذشته نامزد برترین کتاب شعر سال به انتخاب خبرنگاران شد.

نظر شما