شناسهٔ خبر: 67072502 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

چگونگی امکان سرمایه‌گذاری در توسعه اقتصادی کشور حتی با 100 هزار تومان

کارشناس اقتصادی: شرکت سهام عام پروژه یکی از مهم‌ترین بسترهای سرمایه‌گذاری مردم است. نکته مهم این رویکرد، تبدیل شدن بازار سرمایه به محور اصلی هدایت نقدینگی مردم به سمت تولید و ایجاد امکان سرمایه‌گذاری در توسعه اقتصادی حتی با 100 هزار تومان و اخذ سود مناسب است.

صاحب‌خبر -

امیرحسین اقبالی کارشناس اقتصادی در رابطه با اهمیت نجات بورس از وضعیت فعلی و بحث پیرامون راهکارهای مربوط به چرایی عدم اطمینان مردم جهت سرمایه‌گذاری در بازار سهام گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار سرمایه، عدم عمق بخشیدن به بازار و همچنین نبود سهام‌های خوب و با سازوکارهای جدید تضمینی مالی جهت اطمینان بخشیدن به سود مردم است.

وی افزود: این مشکل سبب شده است که بازار سرمایه نه تنها به یک بازار برای تامین مالی تولید تبدیل نشود؛ بلکه با مشکلات فراوانی نیز روبرو گردد که موجب عدم اطمینان دوباره مردم به مسئله سرمایه‌گذاری در بازار سهام شده است.

بحث عمق بخشیدن به بازار سرمایه با تکیه بر پروژه‌های راهبردی کشور

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ابتکاراتی که باید در دولت بعدی نیز به آن پرداخته شود؛ بحث عمق بخشیدن به بازار سرمایه با تکیه بر پروژه‌های راهبردی کشور و دولت چهاردهم در زمینه تکمیل زنجیره ارزش و توسعه ابرپیشران‌های اقتصادی نظیر ساخت پتروپالایشگاه و توسعه میادین مشترک کشور است. رویکرد شرکت سهام عام پروژه با تکیه بر ابزارهای راهبردی نظیر سهام ممتاز سودی و اعطای آن به مردم سرمایه‌گذار در سهام پروژه‌های مذکور، برای اولین بار بعد از انقلاب، سازوکار تضمین را برای سرمایه‌گذار مردم در بازار سهام و در عین حال اعطای سهام پروژه به مردم را فراهم خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی در رابطه با رویکرد مهم شرکت سهام عام پروژه در جهت نجات بورس از وضعیت فعلی گفت: شرکت سهام عام پروژه یکی از مهم‌ترین بسترهای سرمایه‌گذاری مردم است که علاوه بر تامین مالی غیردولتی پروژه‌های راهبردی دولت، یک بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری مردم نیز فراهم خواهد کرد که در آن، امکان سود تضمینی به اندازه سود بانکی برای سرمایه‌گذار فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد:  در عین حال در صورت سوددهی پروژه بیشتر از سود بانکی، قیمت سهام و سود تقسیمی سهام نیز به سرمایه‌گذار پرداخت خواهد شد و از همین رو پذیره‌نویسی و عرضه در بازار اولیه شرکت سهام عام پروژه راه نجات بورس و بازار سرمایه خواهد بود.

تبدیل شدن بازار سرمایه به محور اصلی هدایت نقدینگی به سمت تولید

اقبالی ظهار کرد: نکته مهم این رویکرد، تبدیل شدن بازار سرمایه به محور اصلی هدایت نقدینگی مردم به سمت تولید و ایجاد امکان سرمایه‌گذاری در توسعه اقتصادی کشور حتی با 100 هزار تومان و اخذ سود مناسب در این ابرپروژه‌های تعریف شده ذیل شرکت سهام عام پروژه است که با حکمرانی کامل ریال و با نقدینگی جامعه، زمینه را برای توسعه پروژه‌های راهبردی دولت بدون یک ریال بودجه دولتی و با مدل جدید و رفع اشکالات قبلی مشارکت عمومی خصوصی به نجات اقتصاد کشور و هدایت پول‌های نقد و سرگردان به سمت تولید ختم خواهد شد.

نظر شما