شناسهٔ خبر: 67072253 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

انقلاب اسلامی هسته اصلی دفاع از مظلومان جهان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه به برکت خون شهدا و استقامت ملت، انقلاب اسلامی امروز مرکز و هسته اصلی دفاع از مظلومان جهان است، گفت: حماسه‌های ماندگار مردم ایلام در دوران دفاع مقدس باید روایت و بازگویی شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در یادواره شهدای حمله هوایی ۱۸ و ۱۹ خرداد سال ۱۳۶۴ شهرستان ایوان و بخش زرنه، با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی مشحون از حماسه‌های ماندگار از ایثارگری و مجاهدت مردان و زنان این سرزمین است، اظهار کرد: مجد، عظمت و بزرگی امرزو ایران و جمهوری اسلامی ثمره شهادت و ایثار مردان و زنانی است که جان خود را عاشقانه در راه خدا و میهن فردا کردند.

وی با بیان اینکه شهدا در پیشگاه خداوند متعال بالاترین درجات را دارند، افزود: این مجاهدان و رزمندگان از رستگاران دنیا و آخرت هستند چرا که بر اساس آیات قرآن کریم کسانی که در مسیر مجاهدت در راه خدا قرار می‌گیرند، نزد خداوند متعال، روزی دارند و نامشان همواره زنده خواهد ماند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مردم عاشق اهل بیت (ع) به ندای امام راحل به انقلاب اسلامی لبیک گفتند و عشق به ایثار و ارزش‌های اسلامی در دل مردم ایران ماندگار شد، ابراز کرد: ایمان به خدا عامل پیش‌برندگی است که امروز جمهوری اسلامی را در دنیای مادی برتر کرده و همه چشم‌های مادی‌گرا به نظام اسلامی دوخته شده که مسیر نجات بشریت را به آنان نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه نسل بازمانده امروز قدردان شهدا هستند، یادآور شد: اگر ایلام و ایوان را می‌خواهیم معرفی کنیم باید به حماسه‌هایی که مردمان این دیار در آغاز جنگ، در طول دفاع مقدس و در پایان آن آفریدند، عملیات‌هایی که در این استان انجام شده است، توجه شود.

وی با اشاره به اینکه مقاومت مظلومانه مردم ایلام در برابر بمب‌های اهدایی اروپا و آمریکا به رژیم بعثی ستودنی است، یادآور شد: امروز همان بمب‌ها بر سر مردم مظلوم فلسطین و غزه ریخته و زنان و کودکان، مساجد و مدارس فلسطین بمباران می‌شود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: حماسه دوران دفاع مقدس ملت ایران و مردم مرزنشین ایلام آفریدند، زوایای بسیاری دارد که هنور بسیاری آز آنها ناگفته است، این مقاومت موجب شد که برای اولین بار ۲ قطب قدرتمند دنیا با وجود همه تضادها، در مقابله مردم ایران در دفاع مقدس وحدت پیدا کردند، اما باز هم در مقابل ملت ایران اسلامی شکست خوردند.

نظر شما