شناسهٔ خبر: 67072182 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتشار ۲۰۱ قطعه شعر از نیما یوشیج برای اولین‌بار

معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان زبان و ادب فارسی از انتشار ۲۰۱ سروده از آثار منتشر نشده نیما یوشیج برای نخستین‌بار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد دبیرمقدم، معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با اشاره به انتشار اشعار منتشر نشده نیما یوشیج از سوی این مرکز گفت: با بررسی و پژوهش در دست‌نوشته‌های نیما یوشیج که در فرهنگستان موجود است، تاکنون دو جلد کتاب در سلسله‌انتشارات فرهنگستان چاپ شده است. بشارت می‌دهم که حداکثر تا زادروز نیما در 21 آبان‌ماه در قالب یک سخنرانی از مجموعه سخنرانی‌های ماهانۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، جلد سومی که حاوی حدود  201 شعر تا کنون چاپ نشدۀ نیماست در فرهنگستان رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بی‌درنگ پس از آن در ادامۀ انتشار نسخۀ الکترونیکی دست‌نوشته‌های نیما در وبگاه فرهنگستان، اسناد بیشتری از این شاعر در دسترس پژوهشگران علاقه‌مند قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ نسخۀ اولیۀ دستور خط فارسی گفتاری فضای مجازی با بهره‌گیری از داده‌های به کار رفته در فضای مجازی نیز رونمایی شده است و در زمرۀ برنامه‌های سال جاری گروه زبان و رایانه فرهنگستان، تهیۀ مَبدل خودکار فارسی گفتاری فضای مجازی به فارسی معیار نوشتاری طبق دستور خط مصوب فرهنگستان (ویراست دوم) قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما