شناسهٔ خبر: 67072147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تجلیل رئیس‌جمهور ترکیه از حافظان قرآن در مسجد ایاصوفیه + فیلم

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با حضور در مسجد ایاصوفیه از حافظان قرآن کریم تجلیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با حضور در مسجد ایاصوفیه از حافظان قرآن کریم تجلیل کرد.

در این مراسم که روز گذشته جمعه، با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مسجد ایاصوفیه برگزار شد، دانش‌آموزانی که حفظ قرآن کریم را در مدرسه راهنمایی مرمره آناتولی امام خطیب و دوره قرآن کریم به پایان رساندند، مورد تجلیل قرار گرفتند. رئیس‌جمهور ترکیه پس از این مراسم در نماز جمعه مسجد ایاصوفیه شرکت کرد.

در این مراسم حافظ محمد اسید جان که در سال 2024 در مسابقات قرائت قرآن کریم مقام اول را در ترکیه کسب کرد؛ امام جماعت مسجد ایاصوفیه و شماری دیگر از قاریان قرآن حضور داشتند.

همچنین قرآن‌آموزان حافظ چند سوره قرآن کریم را به صورت جمعی قرائت کردند.

سپس حافظ عثمان شاهین، رئیس کمیته آزمون و قرائت قرآن کریم به اقامه نماز پرداخت و در پایان برنامه اجازه حفظ قرآن به دانش‌آموزانی که دوره حفظ را با موفقیت طی کرده‌اند، اعطا شد.

در این مراسم نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه، مصطفی شنتوپ، رئیس سابق مجلس ملی ترکیه، داود گل، فرماندار استانبول و محمد ارگون توران، شهردار محله فاتح استانبول نیز حضور داشتند.

<div id="video-display-embed-code_3474234"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4220378/3474234?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما