شناسهٔ خبر: 67071926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشدید نظارت بر زایمان‌های تقویمی در بیمارستان‌های همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موارد مربوط به جلوگیری از انجام زایمان‌های تقویمی بدون پشتوانه علمی از به همه بیمارستان‌های استان همدان ابلاغ شده است.

صاحب‌خبر -

تشدید نظارت بر زایمان‌های تقویمی در بیمارستان‌های همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رسول سلیمی با تاکید بر اینکه آمار‌های زایمان‌های تقویمی برای ما به عنوان بخش درمان حائز اهمیت است، افزود: این موضوع مورد تاکید وزارتخانه بوده است و یک تکلیف مضاعف است که بر آن تمرکز و حساسیت ویژه داشته باشیم.

او تصریح کرد: این تاریخ رند سبب شده تا بسیاری از مادران باردار تمایل داشته باشند نوزاد خود را در این روز به دنیا بیاورند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اگر زایمان در این روز با پشتوانه علمی باشد و موعد زایمان مادر باردار باشد، هیچ اشکالی ندارد و مورد حمایت ما قرار می‌گیرد، اما اگر قرار باشد حتی یک روز زودتر از موعد نوزاد را به‌خاطر تولد در روزی خاص به دنیا آورد، اصلا اجازه نمی‌دهیم و با متخلفین برخورد قانونی انجام می‌شود.

رسول سلیمی افزود: حساسیت این موضوع به حدی بالاست که دستورالعمل‌های مربوط به آن به بیمارستان‌های سراسر استان ابلاغ و تاکید شده است.

او به آمار و تعداد کل زایمان‌های استان در سال قبل اشاره کرد و تصریح کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۷۲ مورد زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۸۹۵ مورد مربوط به زایمان طبیعی، ۱۱ هزار و ۹۷۷ مورد سزارین و ۳ هزار و ۲۹۰ مورد هم زایمان بی‌درد دارویی ثبت و گزارش شده است.

نظر شما