شناسهٔ خبر: 67071878 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت آنلاین | لینک خبر

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد:

رشد 114 درصدی درآمدهای عمومی البرز نسبت به سال گذشته

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز از قرارگرفتن این استان درجایگاه سوم بودجه های عمرانی کشور در قانون بودجه 1403 خبر داد .

صاحب‌خبر -

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز از قرارگرفتن این استان درجایگاه سوم بودجه های عمرانی کشور در قانون بودجه 1403 خبر داد .
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز؛ توحید شیریزاد حاجی بابا در تشریح قانون بودجه 1403 و جایگاه استان در قانون گفت: به استناد جدول 10 «ج» مجموع اعتبارات تملک دارایی های استان البرز بالغ بر 446 / 2میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 99 / 62 رصد رشد داشته و به لحاظ رشد در جایگاه سوم بین استان های کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه رشد اعتبارات تملک دارایی های استان البرزاز متوسط کشوری (42 /77 درصد) کمتر بوده است،افزود: از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر این شاخص، اعتبارات دو سوم نفت است که استان البرز سهم ناچیزی از آن را دارا می باشد چرا که از مجموع اعتبارات جدول 10 «ج» بالغ بر912 میلیارد تومان از منابع اعتبارات تملك استاني و 194 میلیارد تومان از رديف دوسوم نفت و گازاست.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با اشاره به اینکه رديف متوازن نيز از ديگر بخش هاي جدول ۱۰ «ج »است ،گفت: از اين محل 116 / 1 ميليارد تومان به البرزاختصاص يافته که نیمی از آن (558 میلیارد تومان ) مربوط به پروژه هاي ملي بوده كه در محدوده استان انجام می شود.
شیریزاد با بیان اینکه ازاعتبارات ردیف 27 صدم ارزش افزوده به استان بالغ بر 221 میلیارد تومان اعتبارپیش بینی شده که طبق آیین نامه اجرایی ردیف مذکور بین اداره کل های نوسازی مدارس و ورزش و جوانان توزیع می گردد،ادامه داد: از ردیف تبصره 6 ماده 14 قانون معادن، مبلغ 7 / 1 میلیارد تومان پیش بینی شده که با توجه پایین بودن سهم معادن استان اعتبار ناچیزی از این ردیف به استان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به بخش اعتبارات هزينه اي اظهار کرد: میزان اعتبارات هزینه ای (حقوق و دستمزد) 578 / 50 میلیارد تومان براي ۳۱ استان پيش بيني شده كه از اين مبلغ 090 / 1 ميليارد تومان سهم البرز است، در حالي كه مجموع اعتبارات هزينه اي استان ها در سال 1402 بالغ بر 37 هزار ميليارد تومان بوده که در اعتبارات سال 1403 نسبت به سال قبل 3 درصد رشد داشته است.همچنین اعتبارات هزينه ای البرز نیز 39 / 36 درصد افزايش يافته که نسبت به متوسط کشوری رشد بالاتری را نشان می دهد .
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با بیان اینکه استان البرز جایگاه ششم ازنظر میزان رشد اعتبارات هزینه ای نسبت به سال قبل را داراست،خاطرنشان کرد: در بخش درآمدها برای استان البرز بالغ بر 392 / 30 میلیارد تومان تکلیف کسب در آمد پیش بینی درآمد شده که 935 / 29 میلیارد تومان آن درآمدهای مالیاتی (49 / 98درصد) و 456 میلیارد تومان آن بابت سایر درآمدهاست.ضمن اینکه درآمدهای عمومی استان البرز نیز حدود 114 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و رتبه 4 کشوری را به خود اختصاص داده است.

نظر شما