شناسهٔ خبر: 67071850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

تولید نهال در کشور با مشارکت مردم افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: امسال با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور شهید در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم، تولید نهال افزایش یافت و همه مراحل آن به طور صحیح و کارشناسی شده انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا احمدی روز شنبه در حاشیه بازدید از نهالستان کوشکن زنجان، افزود: با ساز و کارهای انجام گرفته، شیوه تولید نهال های سازگار با اقلیم و شرایط کم آبی در دستور کار است تا نهال‌ها بتوانند خود را با عرصه‌ها تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی همکاری ‌های بسیار خوبی با این طرح وجود دارد، اضافه کرد: شرایطی فراهم شده که بتوانیم بیشترین نهال ممکن را در واحد سطح تولید کنیم.

احمدی به سابقه نهالستان کوشکن زنجان اشاره کرد و افزود: این نهالستان دارای سابقه دیرینه‌ای بوده و در ۲ دهه گذشته بر اساس سوابق بررسی شده سالانه حدود ۳۰۰ هزار اصله نهال تولید می کرده است.

این مسوول ادامه داد: با توجه به اینکه تعهدات سال ۱۴۰۲ در استان زنجان تولید سه و نیم میلیون اصله نهال بود، خوشبختانه این تعهد با کمک بخش خصوصی افزایش یافت و به پنج میلیون و ۲۰۰ اصله نهال رسید.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با توجه به ظرفیت‌های موجود و متخصصین این حوزه در نهالستان کوشکن زنجان، میزان تولید نهال در این استان افزایش و زیرساخت‌ها نیز بهبود یافت.

احمدی با بیان اینکه سایر دستگاه‌ها نیز در این طرح یاریگر منابع طبیعی و آبخیزداری هستند، ادامه داد: سالانه بالغ بر ۱۷ گونه جنگلی، فضای سبز و زراعت چوب در این نهالستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ظرفیت تولید به بیش از سه و نیم میلیون اصله نهال در سال رسیده است، تشریح کرد: افزایش تولید نهال و کاشت آنها از برکات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است.

نظر شما